למרות ההסכם הקיבוצי: הנהלת "ידיעות אחרונות" מובילה תוכנית קיצוצים

במסגרת הצעדים צפוי קיצוץ מדורג בשכר עובדי "כלכליסט" בהתאם לגובה ההכנסה • בנוסף תוארך תקופת החופשה של עובדים שהוצאו לחל"ת, ואליהם יצטרפו עובדים נוספים שייאלצו לצאת לחופשות ללא תשלום

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי

על רקע משבר הקורונה שפוגע משמעותית בהיקפי הפרסום בדפוס, הנהלת "ידיעות אחרונות" ממשיכה בצעדי התייעלות. במסגרת הצעדים צפוי קיצוץ מדורג בשכר עובדי "כלכליסט" בהתאם לגובה ההכנסה, תוארך תקופת החופשה של עובדים שהוצאו לחל"ת, ואליהם יצטרפו עובדים נוספים שייאלצו לצאת לחופשות ללא תשלום.

תוכנית הקיצוצים מגיעה סמוך לפעימת הפיטורים האחרונה שכלולה במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בין העובדים להנהלה, מה שמאפשר פיטורים של עוד 13 עובדים.

כאמור, משבר הקורונה פוגע בהיקפי הפרסום, אך כמו עובדי חדשות 13, כך גם בקבוצת "ידיעות אחרונות" חוששים כי ההנהלה משתמשת במשבר במשק ומעצימה אותו כדי לבצע בחסותו מהלכים מול העובדים, אותם היה קשה אולי לבצע בימים רגילים כשיש הסכם קיבוצי.

עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות" עודכנו על-ידי הוועד כי נעשתה פנייה להנהלה בבקשה לקבל נתונים רלוונטיים כדי להבין שהקיצוצים בהיקף שהוצג אכן מחויבי המציאות, אך ההנהלה לא רק סירבה בתוקף לספק נתונים אלה, אלא גם שלחה באופן חד-צדדי הודעה על התוכנית לעובדי "כלכליסט" תוך הצגת הדברים כאילו גובשו בדיאלוג עם הוועד.

"אנחנו מודעים היטב למצב המורכב של החברה, ענף התקשורת והמשק כולו בעת הזו, ואין לנו ספק כי יש לתת כתף ולעשות כל שניתן על-מנת לשמור על מקום העבודה שלנו", הסביר הוועד בעדכון. "עם זאת, ועל רקע ההתגייסות העצומה של העיתונאים בקבוצה בתקופת המשבר, חשוב לנו לוודא כי הצעדים שנוקטת ההנהלה הם מידתיים ומותאמים למציאות המשתנה ולצרכים הכלכליים האמיתיים של הקבוצה, וכי משבר הקורונה לא מנוצל באופן ציני".