מאמין בפיתוח בשר מלאכותי: רמי לוי השקיע במיט-טק במסגרת גיוס של 20 מיליון שקל

במקביל להשקעה, חתמה מיט-טק על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצת אדום לקידום מוצריה בשוק הבינלאומי

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

חברת מיט-טק , המפתחת תהליך לייצור בשר מלאכותי ("מתורבת"), הודיעה היום על השלמת גיוס הון של 20 מיליון שקל ממספר משקיעים, וביניהם רמי לוי (באמצעות חברה פרטית), קבוצת "אדום", מיבואניות הבשר המובילות בישראל; משקיעים מוסדיים, וביניהם מור השקעות, פסגות, כלל, מיטב; ומשקיעים פרטיים, חלקם מארה"ב. 

לדברי החברה, הגיוס יאפשר לה לעמוד בתנאי הרישום בבורסת נאסד"ק. במקביל להשקעה, חתמה מיט-טק על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצת אדום לקידום מוצריה בשוק הבינלאומי.

בעקבות ההודעה מזנקת היום מניית מיט-טק בכ-10% והיא נסחרת לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. הגיוס בוצע לפי מחיר של 3 שקלים למניה, דיסקאונט של כ-10% על מחיר המניה טרם העליות היום. בנוסף קיבלו המשקיעים בהנפקה הפרטית גם אופציות במחיר מימוש של 3.95 שקלים למניה לתקופה של שלוש שנים.

מיט- טק מפתחת בשר בקר מלאכותי, שמקורו בריבוי תאים שנדגמו מפרה, אך ללא נזק  לבעלי חיים. המוצר של מיט-טק עדיין נמצא בשלבי פיתוח והחברה מקווה כי בזכות הגיוס, עד סוף 2020 תוכל להדפיס (באמצעות מדפסת תלת-ממדית) רקמה בשרית המורכבת מכמה סוגים של תאים (שריר, תאי דם, שומן, סחוס וכו'), כדי ליצור טעם ומרקם דומים יותר לאלה של בשר. 

תחום הבשר החליפי הוא אחד התחומים החמים להשקעות בעולם בשנים האחרונות. הביקוש הגובר לתחליפי בשר נובע הן מסיבות של מוסר ושל איכות הסביבה, והן בשל ההערכה כי לא ניתן יהיה לספק את התיאבון הגובר של העולם לחלבון מזין באמצעות חקלאות קלאסית עם המשך התרבות אוכלוסיית כדור הארץ.

הנפקת חברת Beyond Meat לפני כשנה בארה"ב עוררה את בלוטות הטעם של השוק לאחר, שבעקבות ההנפקה עלתה מניית החברה במאות אחוזים. מאז המניה ידעה עליות ומורדות, וכרגע משקיעי ההנפקה מורווחים בערך פי שניים על השקעתם, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-8 מיליארד דולר.

ביונד מיט היא חברת בשר חליפי על בסיס צמח, וההערכה היא כי בשר מלאכותי הוא הצעד הבא של התחום. ישנן עשרות חברות שמפתחות גרסאות משובטות של מזון מן החי, אולם מיט-טק היא בין הבודדות הנסחרות בבורסה כלשהי.

לדברי רמי לוי: "אנו עומדים בפתחו של עידן חדש בתחום המזון בכלל ובתחום הבשר בפרט עם כניסתן של טכנולוגיות מתקדמות לייצור בשר מתורבת. אני רואה בייחודיות של מיט-טק, אשר מכוונת להדפסה של נתחי בשר, ככזו שתהפוך אותה לשחקנית משמעותית במרוץ הגלובלי החשוב הזה".

מיט טק

שנת הקמה: 2017 ● תחום פעילות: בשר מלאכותי ● מנכ"ל ומייסד: שרון פימה ● בעלי מניות לפני הסבב הנוכחי: Biosphere Capital, Novus. סייבל השקעות, EI Capital Investments, MD Premium, איילון, פסגות, מור השקעות, תכלית תעודות סל ● גיוסי הון לפני הגיוס הנוכחי: 5.2 מיליון דולר ● שלב בפעילות: מו"פ ● שווי שוק: 206 מיליון שקל