תודה למסעדות הסגורות: שוק המזון והמשקאות צמח במאי ב-4.2%

כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס" • עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנו מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה על רקע מגפת הקורונה

מוצרי חלב בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

שוק מוצרי הצריכה מציג גידול של 4.2% בחודש מאי 2020 לעומת החודש המקביל ב-2019 - כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס". עוד לפי הנתונים, בסיכום חמשת החודשים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה של 9.6% עם מכירות בסך של 21.6 מיליארד שקל. עיקר הצמיחה מגיעה משוק המזון והמשקאות, שהציג לבדו גידול של 5.1% במאי לעומת מקבילו בשנה שעברה, ומתחילת השנה צמיחה של 9.6% ומכירות שהסתכמו ב-17.8 מיליארד שקל.

הנתונים הללו נרשמים בין היתר הודות לצמיחה חדה בחודש מרץ בשל חוסר הוודאות ששררה בקרב הציבור על רקע התפרצות מחלת הקורונה בישראל, כמו גם על רקע העובדה שהשמיים בישראל סגורים ברובם, והישראלים לא נסעו לחופשות במהלך חגי פסח ושבועות, כך שיש יותר "פיות להאכיל", ויותר ציבור שנמצא בבית וצורך מזון. לכך מצטרפת גם העובדה שעד 27 במאי המסעדות, בתי הקפה והברים בישראל היום סגורים על רקע מגפת הקורונה.

עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנות מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה, אשר שבו לפעול רק במהלך החודש. 

נתוני סטורנקסט מתבססים על מדידה של כ-2,500 חנויות המורכבות מרשתות ארציות, סופרמרקטים, מינימרקטים וחנויות נוחות, המהוות, לפי סטורנקסט, למעלה מ-80% מסך המכר בשוק מוצרי הצריכה המבורקד בישראל - כלומר אינם כוללים קצביה, מאפייה, פירות, ירקות וסיגריות. נתוני סטורנקסט אינם כוללים את נתוני המכירה במגזר הערבי ואינם כוללים גם מכירה בפיצוציות.