רפורמת הסימון האדום: באונליין דווקא ניתנה הארכה עד אוקטובר

ל"גלובס" נודע כי ברשות להגנת הצרכן הוחלט לתת אורכה של שלושה חודשים לסימון תזונתי בחנויות אונליין בשל משבר הקורונה, וזאת לצורך השלמת עדכון תמונות וכיתוב של פרטי מזון עם סימון אדום, שמשרד הבריאות ממליץ שלא לצרוך אותם

מיכאל אטלן / צילום: שלומי יוסף
מיכאל אטלן / צילום: שלומי יוסף

אחרי הניסיון שנכשל של חברות המזון להאריך את הכניסה לתוקף של השלב השני ברפורמת סימון המזון, כעת מתברר כי דווקא רשתות המזון כן ייהנו מאורכה מצד גופי האכיפה. "לגלובס" נודע כי יוארך המועד לדרישה לסימון תזונתי בחנויות אונליין בשל משבר הקורונה. ההקלה שכבר ניתנה לרשתות המזון שמפעילות אתר מכירות אונליין דוגמת שופרסל, ויקטורי או רמי לוי, שלא לסמן את מוצרים עתירי סוכר, שומן ונתרן, שנדרשת במסגרת רפורמת המזון המזיק, תוארך עד לחודש אוקטובר.

הבקשה: בגלל העומס החריג

במקור ניתנה ההקלה לרשתות המזון למשך חצי שנה, שהייתה אמורה להסתיים בחודש הנוכחי. אלא שהרשתות פנו לרשות להגנת הצרכן וביקשו אורכה, וזאת לטענתן בשל העלייה ברכישת מוצרי מזון בכלל ובאונליין בפרט, מה שהכריח את קמעונאי המזון להתמודד עם עומסים חריגים שלא נתקלו בהם בעבר.

ברשות להגנת הצרכן, הגוף שאחראי על אכיפת הסימון, הוחלט לתת אורכה נוספת של שלושה חודשים, וזאת לצורך השלמת עדכון תמונות וכיתוב של פרטי מזון עם סימון אדום, שמשרד הבריאות ממליץ שלא לצרוך אותם. ואולם, ברשות הוסיפו תנאי במסגרתו כל עוד לא עודכנו באתר הסימונים עבור כל המוצרים המחייבים בסימון אדום, הצרכנים יוכלו להחזיר את המוצר.

בתחילת 2020 נכנסו לתוקף תקנות הגנה על בריאות הציבור אשר כוללות הוראות הנוגעות לסימון הערכים התזונתיים ולחובה החדשה לסמן מזון בסמלי המזון האדומים - סוכר, נתרן ושומן רווי, אשר הינם בכמות גבוהה כקבוע בתקנות. לאחרונה פעלו יצרניות מזון מסוימות כדי לקבל ממשרד הבריאות אורכה ביישום התקנות במוצרים שהם מייצרות, אך על רקע ביקורת תקשורתית הן החליטו לחזור בהן מהלחצים בנושא.