לאחר הנפילה במניה: גזית גלוב תרכוש את מניותיה בכ-345 מיליון שקל

בסביבת גזית גלוב הסבירו היום, כי הצעת הרכש עולה בקנה אחד עם התוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה שפורסמה בחודשים האחרונים, ולמעשה צפויה להחליף אותה, במידה שתזכה להיענות

חיים כצמן/ צילום: איל יצהר
חיים כצמן/ צילום: איל יצהר

לאחר נפילה של יותר מ-50% במחירה של מניית גזית גלוב מתחילת השנה, הודיעה היום חברת גזית גלוב  על כוונתה להגיש הצעת רכש עצמית לעד 20 מיליון מניות של עצמה בתמורה לסכום של 345.8 מיליון שקל. הצעת הרכש תוגש במחיר של 17.29 שקל למניה, המשקף את שער סיום המסחר אתמול, והיא כוללת רכישה של עד 11.67% ממניותיה של גזית גלוב.

בעלת השליטה בגזית גלוב היא חברת ההחזקות נורסטאר שמחזיקה ב-58.33% ממניות גזית גלוב. בהודעה לבורסה ציינה גזית גלוב כי בכוונתה של נורסטאר להיענות להצעת הרכש, בכמות שתיקבע על ידי דירקטוריון נורסטאר ובהתאם לתנאי השוק, וזרת מתוך כוונה לשמר את שיעור החזקתה בגזית גלוב.

עם זאת, בשתי החברות הדגישו כי ההודעה איינה מחייבת את נורסטאר להיענות להצעת הרכש בכמות כלשהי. בתגובה להודעה נפלו מחירי אגרות החוב של גזית גלוב בשיעורים שבין 2.5% ל-4.5%, עקב העלאת המינוף וצמצום יתרות המזומנים שתיצור הצעת הרכש העצמית.

בסביבת גזית גלוב הסבירו היום, כי הצעת הרכש עולה בקנה אחד עם התוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה שפורסמה בחודשים האחרונים, ולמעשה צפויה להחליף אותה, במידה כמובן שתזכה להיענות. גזית גלוב נסחרה בימים האחרונים סביב מכפיל הון נמוך במיוחד של פחות מ-0.5 (כלומר ששווי השוק נמוך ביותר מ-50% מההון העצמי), ולכן מדובר לכאורה ברכישה במחיר הזדמנותי לחברה , שגם יציף שווי לבעלי המניות שיעדיפו לשמור על השקעתם.

בנוסף לכך, מנהלת גזית גלוב כיום משאים ומתנים למכירה של כמה מנכסיה המניבים שאינם מהווים נכסי ליבה, כדוגמת הנכס בגרמניה, וזאת לפי מחיריהם של נכסים אלו בספרים (או בדומה להם). משום כך, בסביבת החברה מאמינים כי עסקאות אלו יבלמו את העלייה במינוף שאמורה ליצור הרכישה העצמית.

גזית גלוב פועלת בתחום הנכסים המסחריים בישראל, באירופה, בצפון אמריקה ובברזיל. מהלך זה, אם יושלם במלואו, יניב לחברה האם נורסטאר מזומנים בהיקף של כ-202 מיליון שקל. לנורסטאר התחייבויות של כ-1.3 מיליארד שקל לנושיה הפיננסיים (בעיקר מחזיקי אג"ח), כאשר שווי החזקתה בגזית גלוב צנח כאמור בחודשים האחרונים לכ-1.7 מיליארד שקל בלבד.

בעקבות השחיקה המשמעותית בשווי מניות גזית גלוב והעלייה במינוף של נורסטאר, הודיעה לאחרונה חברת מידרוג כי היא מציבה תחת בחינה עם השלכות שליליות את דירוג האג"ח של נורסטאר, שעומד על A1. במידרוג ציינו כי גזית גלוב עוסקת בעיקר בתחום נדל"ן מניב למסחר ופעילות זו נפגעה מהאיסורים שנלוו להתמודדות של המדינות השונות עם התפרצות נגיף הקורונה. "השחיקה המשמעותית בשווי האחזקה מובילה, בין היתר, לעלייה משמעותית במינוף נורסטאר, אשר נמדד כיחס בין היקף החוב לשווי שוק גזית גלוב (LTV). נציין כי בסמוך למועד הדוח, לחברה יתרות נזילות מספקות ביחס לפירעון האג"ח", כתבה מידרוג.