איסתא רשמה ירידה חדה בהכנסות ברבעון בצל שיתוק התיירות

איסתא יוצאת במהלכים לחיזוק האיתנות הפיננסית • הרווח הגולמי ירד מ-42 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019 ל-32 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020

איסתא ממשיכה להתמודד עם הקושי שאליו נקלע ענף התיירות בעקבות משבר הקורונה, קושי שמחק את ההכנסות כמעט לחלוטין עם עצירת הטיסות. החברה פרסמה דוחות כספיים לרבעון והודיעה במקביל על שורה של מהלכים שהיא מבצעת בשעה שלא קיבלה כל סיוע מהמדינה.

מטרת הצעדים היא להוביל לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה בשעה שמשבר הקורונה הביא לעצירה מוחלטת של הפעילות התיירותית של איסתא. החברה מודיעה על המשך הפסקת תשלום לבכירים (מנכ״לים מרכזיים ובעלי השליטה), על אי חלוקת דיבידנד, גם לא על שנת 2019, ועל הנפקת זכויות בגובה 20 מיליון שקל כאשר בעל השליטה שם את חלקו היחסי.

עד כה איסתא לא קיבלה עדיין פיצוי כלשהו מהמדינה. כאשר המתווה כולל סיוע לעסקים עם מחזור של עד 20 מיליון שקל שאינו רלוונטי אליה.

80% מתוך 800 עובדי איסתא עדיין מצויים בחל״ת והם יוותרו בחלת עד לאמצע חודש אוגוסט לפחות. פעילות תעופה לא נראית באופק ובדומה לכלל הענף גם לאיסתא אין מתווה או דרך שתאפשר לה להתכונן לפתיחת השמים.

לפי החברה הנפקת הזכויות נועדה על מנת לחזק את ההון של החברה תוך הבעת אמון של הבעלים בחברה והיערכות הן להתמודדות מול סיטואציה מורכבת של המשך קורונה והן לטובת ניצול הזדמנויות. שער הזכויות יהיה 2900 אגורות למניה כאשר שער הסגירה אמש היה 3142 אגורות. שער המניה בשפל המשבר היה 2550 אגורות.

לגבי התוצאות הכספיות, ההכנסות של איסתא (במאוחד) ירדו מ-87.5 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד להכנסות של 58.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020. הרווח הגולמי ירד מ-42 מיליון שקל ל-32 מיליון שקל. החברה רשמה הכנסות מימון של 15 מיליון שקל, לעומת 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019, ובשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה מ-2.2 מיליון שקל ל-4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.