המדינה לא מוותרת לאיקאה: דורשת איסור שימוש בשטחים שנבנו בחריגה

לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המדינה למתן צו ביניים שיאסור שימוש בשטחים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות ב"איקאה" באשתאול, הוגשה היום בקשה דחופה למתן רשות ערעור • "לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום-לב וביצוע עבירות בנייה רחבות היקף"

איקאה בצומת אשתאול / צילום: שלומי יוסף, גלובס
איקאה בצומת אשתאול / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המדינה לא מוותרת לאיקאה: מבקשת לשנות את החלטת בית המשפט שהתירה לאיקאה אשתאול להמשיך ולפעול כרגיל.

מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון, בשם מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי באבאי, בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בעיר. נזכיר כי החלטת בית המשפט דחתה את בקשת המדינה למתן צו ביניים שיאסור שימוש בשטחים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות במתחם "איקאה" באשתאול.

עוד מבקשת הפרקליטות מבית המשפט כי בשל "החשיבות הרבה העולה מבקשת רשות הערעור יתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע סד זמנים קצר לבירור ההליך".

מהפרקליטות נמסר היום כי: "המדינה הגישה לביהמ"ש לעניינים מינהליים עתירה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר נתנה תוקף לתוכנית המכשירה בדיעבד עבירות בנייה חמורות ביותר ובהיקפים חסרי תקדים במתחם "איקאה" באשתאול, וכן עתרה לבטל את היתר הבנייה שניתן מכוח תכנית זו. בצד העתירה, ביקשה המדינה צו ביניים למניעת שימוש בחלקי המבנה החורגים מהתוכנית שאושרה ב-2019, וזאת עד להכרעה בעתירה לגופה. ביהמ"ש דחה את הבקשה לצו ביניים".

שירה תלמי-באבאי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון / צילום: אלידור חדד
 שירה תלמי-באבאי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון / צילום: אלידור חדד

בבקשה רשות הערעור טוענת כעת המדינה, כי בהחלטת בית המשפט לעניינים מינהליים נפלו שגיאות, שלהן השפעות רוחב משמעותיות הנוגעות לאינטרס הציבורי שבשמירה על שלטון החוק והמאבק ב"מכת המדינה" של עבריינות הבנייה, באופן המצדיק מתן רשות ערעור. "כאשר בית המשפט קמא דוחה בקשה למתן צו ביניים, האוסר על שימוש בחלקים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות ואשר נבנו בניגוד לדין, לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום-לב, הסתרת מידע ממוסדות התכנון, והלכה למעשה ביצוע עבירות בנייה רחבות היקף תוך הצבת עובדות בשטח". הפרקליטות דורשת לדון שוב בסוגיה ולקבוע כי כל השטח לגביו יש מחלוקת - ייסגר, או חלקו כפי שהציעה בעבר.