פרסום | בלעדי

חוזרת לתחום: יעל דרומי, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, תקים חברת תוכן במקאן ת"א

דרומי, שבשנתיים האחרונות עבדה בבנק בתפקיד משנה למנכ"ל וכאחראית על חטיבת מחזיקי העניין, חוזרת לתחום התוכן • במקאן ת"א היא מגיעה בעיתוי מעניין: מקאן מטפל בתקציב הפרסום של קבוצת לאומי

יעל דרומי / צילום: פיטר גוס
יעל דרומי / צילום: פיטר גוס

יעל דרומי, עד לאחרונה משנה למנכ"ל בנק הפועלים, עושה סיבוב פרסה וחוזרת לעולם התוכן: ל"גלובס" נודע כי דרומי תצטרף לקבוצת הפרסום מקאן ת"א ותקים בה חברת תוכן. ״אני נרגשת מההזדמנות להצטרף לנבחרת הכוכבים של מקאן", מסרה דרומי, "ולהוביל יחד את תחום התוכן עבור החברות המובילות במשק הישראלי״.

בשנתיים האחרונות עבדה דרומי בבנק בתפקיד משנה למנכ"ל וכאחראית על חטיבת מחזיקי העניין. לבנק היא הגיעה תחילה כיועצת חיצונית, המשיכה כמי שאחראית על חטיבת התקשורת והקשר עם הציבור. עם פרישתה של יעל אלמוג', שכקודמה לתפקיד היועצת המשפטית הראשית של הבנק, מונתה דרומי לממונה על חטיבת מחזיקי עניין. החטיבה הוקמה על ידי המנכ"ל הקודם אריק פינטו, אך זמן לא רב לאחר כניסתו של דב קוטלר לתפקיד מנכ"ל הבנק הודיעה דרומי על פרישתה, ובסמוך החליט קוטלר על ביטול החטיבה שניהלה.

ניסיון בעיקר בתחום התוכן

דרומי אמנם בילתה את חמש השנים האחרונות בגוף פיננסי, אך קודם לכן התנהלה רוב הקריירה שלה בתחום התוכן, בעיקר בקבוצת ידיעות אחרונות בה שימשה במשך 15 שנה במגוון תפקידי כתיבה ועריכה. התפקיד האחרון שלה בידיעות היה עורכת ממון וקודם לכן שימשה ככתבת תקשורת, עורכת מדורים ועורכת המוסף 24 שעות.

לאחר שעזבה את ידיעות אחרונות הקימה דרומי ביחד עם ליסה בן בסט את Stories - חברת תוכן שפעלה במתכונת של דסק עיתונאי והפעילה לצרכים מסחריים מערך של כתבים בתחומים שונים, בהם כתבי צרכנות, בריאות, הייטק וטכנולוגיה, אופנה ותחומים נוספים. כל הכתבים בסוכנות הם עיתונאים שהועסקו לפני כן כתבים וכעורכים בכלי התקשורת מרכזיים. החברה עסקה בהקמת פלטפורמות תוכן ללקוחות וביצירת תוכן מותגי - החל משלב האסטרטגיה ועד יצירת התוכן עצמו: כתבות, סרטונים ועוד.

כאמור, כעת אמורה דרומי להקים חטיבת תוכן בקבוצת מקאן. אין זאת הפעם הראשונה בה נעשה במשרד הפרסום ניסיון "לפצח" את סוגיית החיבור שבין תוכן לפרסום: ב-2016, בסמוך לכניסתו של עמית משיח לתפקיד מנכ"ל, מקאן גייסה את רותי רודנר שכיהנה עד אז בתפקידי תוכן של כתיבה ועריכה, לתפקיד סמנכ"לית תוכן בקבוצה. כבר עם מינויה התבטא משיח ואמר כי "תוכן הוא מרכיב חשוב למימוש הובלה בתוצר הקריאטיבי והדיגיטלי". אולם הרומן עם רודנר לא האריך: הצלחת הסדרה הבלשית שכתבה בכיכובן של שני כהן ומילי אביטל הושקה זמן לא רב לאחר מכן, רודנר הוזמנה לכתוב עונה שנייה, וכששבה למשרד זה כבר היה ממקום אחר - ובסופו של דבר החליטה לפרוש. עתה כאמור מנסים במקאן שוב, ומפקדים בידי דרומי את הקמת המחלקה החדשה.

העיתוי שבצירופה של דרומי הוא מעניין: מקאן מטפל בתקציב הפרסום של קבוצת לאומי. על פי הערכות תקציבי הפרסום של הבנקים צפויים לצאת לסבב "כיסאות מוזיקליים" במסגרתו הבנקים, כל אחד בתורו, יבחנו את מערך הפרסום שלהם. מעניין יהיה לראות כיצד ישפיע הניסיון של דרומי על בדיקות כאלו, אם בכלל.