יתחרה בתנובה וגד: המותג משק צוריאל נכנס לקטגוריית גבינות השמנת

המחלבה שנרכשה על ידי החברה המרכזית לפני 13 שנה, משיקה גבינות שמנת עם 25% אחוזי שומן, ומקווה לקחת נתח משמעותי מהמכירות בו • מדובר במוצר שיימכר במדפים בלבד, ולא במעדניה

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

מחלבת טרה שבעלות החברה המרכזית מותחת את המותג משק צוריאל, ונכנסת באמצעותו לקטגוריית גבינות השמנת - כך נודע ל"גלובס". המחלבה שנרכשה על ידי החברה המרכזית לפני 13 שנה, משיקה גבינות שמנת עם 25% אחוזי שומן, ומקווה לקחת נתח משמעותי מהמכירות בו. מדובר במוצר שיימכר במדפים בלבד, ולא במעדניה ויכלול שלושה טעמים - טבעי, זיתים, ושום שמיר.

המותג משק צוריאל יתחרה בתנובה ששולטת בקטגוריית גבינות השמנת (במדף ובמעדנייה) עם נתח שוק כספי של כ-60% נכון למחצית הראשונה של 2020, לפי נתוני סטורנקסט. בנוסף לה פועלות בקטגוריה גם מחלבת גד שאוחזת בנתח של כ-17% מהמכירות, ולצידן נטו עם כ-11%, ווילי פוד עם 2% מהמכירות בקטגוריה.

אגב, בשני העשורים האחרונים טרה עצמה מוכרת גבינה שנקראת "גבינת קרם שמנת", אלא שהיא לא יכולה להיקרא גבינת שמנת משום שלפי הגדרות מועצת החלב רק גבינה עם מעל 16% שומן מוגדרת כגבינת שמנת. לפי שעה, שני המוצרים יימכרו במקביל.

טרה רכשה את מותג משק צוריאל ב-2007, ומאז השיקה תחתיו מוצרי חלב שונים, כמו גם תחליפי חלב. נכון למחצית הראשונה של 2020, החברה המרכזית שהיא הבעלים של שני המותגים הללו, מחזיקה בסך הכל בנתח שוק של 11% ממכירות שוק החלב שעמדו במחצית על 4.6 מיליארד שקל.