שיכון ובינוי זכתה במכרז משרד הביטחון להקמת בסיס קריית המודיעין בנגב

קריית המודיעין תשתרע על שטח של 2,500 דונם ותוקם בסמוך לפארק התעשיה עומר שבנגב • שיכון ובינוי תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק את הקרייה למשך 26 שנים, בעלות מוערכת של 5-6 מיליארד שקל להקמה (עד 2026) ועוד כ-7 מיליארד שקל עבור התפעול והתחזוקה במשך כ-20 שנה

קריית מודיעין / הדמיה: שיכון ובינוי
קריית מודיעין / הדמיה: שיכון ובינוי

מניית חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  (שו"ב) ריכזה מחזור מסחר ער היום, במהלכו טיפסה בכ-8%, כחלק מהסנטימנט החיובי ממנו נהנה הענף בעקבות הפרסומים אודות ההורדה האפשרית על מס רכישה למשקיעים על דירות למגורים. לכך נוספה גם הודעתה על זכייתה במכרז ענק של משרד הביטחון.

מדובר, לפי שו"ב, על מכרז לתכנון, הקמה, מימון ותפעול בסיס קריית המודיעין על שטח של כ-2,500 דונם באזור ליקית שבנגב, במסגרתו תהיה זכאית, כזכיינית המכרז, "לתשלומים בסך של כ-11 מיליארד שקל (נומינלי)".

אלה כוללים תשלום תקופתי במהלך תקופת הפעלת הפרויקט, המורכב מתשלום הוני ותפעולי, החזר מלא בגין שירותים שונים שתעמיד במסגרת הפרויקט ומענק הקמה של 1.7 מיליארד שקל, שישולם לה "במשך תקופת ההקמה של הפרויקט ובמשך שנה אחת של תקופת הפעלתו".

את עלויות הפרויקט בתקופת ההקמה, הצפויה להימשך כ-5 שנים, מעריכים בשו"ב, הנמצאת בשליטתו של נתי סיידוף, ב-4.9 מיליארד שקל. תקופת הזיכיון הכוללת נקבעה על 26 שנה, והיא כוללת את תקופת ההקמה.

עוד ציינו בשו"ב, כי בכוונתה לממן את הקמת הפרויקט ותפעולו מהון עצמי ואשראי, וזאת כשלפי תנאי המכרז היא מחויבת להשלים את הליך הסגירה הפיננסי עבורו תוך שנה ממועד חתימת ההסכם.

עוד התחייבה שו"ב בין היתר להעמיד למשרד הביטחון ערבויות בהיקף כולל של עד קרוב ל-500 מיליון שקל.

ערבויות אלה כוללות כ-200 מיליון שקל לתקופת ההקמה, סכום של כ-50-75 מיליון שקל לתקופת התפעול - שיגדל ל-200 מיליון שקל לקראת תום תקופת הזיכיון, וכן כ-90 מיליון שקל ערבות לסגירה פיננסית.

את הצעתה במכרז הגישה שו"ב באמצעות תאגיד ייעודי שבו היא מחזיקה במלואו.

כחלק מהכיוון החיובי של מניות חברות הנדל"ן מתחילת השבוע, מניית שו"ב מציגה קפיצה דו-יומית של כ-15% בערכה, המעבירה אותה לתשואה מאוזנת מתחילת השנה, ומשקפת לשו"ב שווי שוק נוכחי של כ-6.3 מיליארד שקל.

שו"ב עלתה לכותרות בתקופה האחרונה בעקבות עזיבתו המתוקשרת של המנכ"ל הקודם, אייל לפידות, בסיום שנת כהונה אחת בלבד, על רקע חילוקי דעות עם הדירקטוריון.