דוח פינטק | פודקאסט

"לדאטה יש אותו שווי כמו כסף": האם שימוש בענן ייעל את הבנקים?

מחשוב ענן הפך בשנים האחרונות לכלי אחסון מידע שימושי כמעט בכל מכשיר • אבל מה המשמעות של הדבר הזה? • ד"ר תומר סימון התארח בפודאסט "דוח פינטק" בכדי להסביר איך שימוש בענן יכול לייעל את העבודה במוסדות פיננסיים • האזינו

דאטה בנק/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
דאטה בנק/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הבנקים הפכו במהלך המאה העשרים לגדולים ומגושמים. ולא, לא מדובר רק על ריבוי סניפים וכוח אדם לשירות לקוחות. הבנקים הפכו במהלך השנים לחברות IT. לכל מי שמצוי בתחום הפיננסים נראה הדבר מובן מאליו. אבל מבט מהצד יעורר תמיהה. הרי עיקר העבודה הבנקאית אינו עבודת מחשוב, שהיא רק חלק נלווה לעבודה הזו.

נפלאות הטכנולוגיה מאפשרות הפתרון ההולך ומתהווה: חברות ה-IT הגדולות מציעות לאחרונה שירותי ענן, ולמעשה מציעות טיפול בכל ענייני הדיגיטציה של הבנק. הבנקים יהפכו לרזים, ויעסקו בעבודתם המהותית. אך האם זהו המהלך שיהפוך את הבנקים לייעלים יותר?

אורח: ד"ר תומר סיימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במייקרוסופט ישראל.

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.