"אולה! אין קורונה": ענקי הכדורגל הברזילאי נרתמים לגיוס תרומות בפלטפורמה חדשה של אחריות חברתית

בקמפיין הראשון שהושק השבוע, תגייס פלטפורמת Olé No Corona תרומות לרכישת 10,000 מסיכות בד עבור ברזילאים חסרי בית • יזם הפלטפורמה, איש התקשורת הישראלי-ברזילאי ריקרדו סטיון: "עבורי הפרויקט הזה הוא הגשמת חלום"

פלה הברזילאי, גדול הכדורגלנים בכל הזמנים  / צילום: Roberto Jayme, רויטרס
פלה הברזילאי, גדול הכדורגלנים בכל הזמנים / צילום: Roberto Jayme, רויטרס

איך מחברים בין האהבה לכדורגל לאחריות חברתית? פלטפורמה אינטרנטית שהושקה השבוע בברזיל, מנסה להיות הראשונה שעושה זאת, כשהיא רותמת את ענקי הכדורגל הברזילאים מכל הזמנים לקמפיינים לגיוס תרומות עבור מיליוני הברזילאים שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות מגפת הקורונה. היזם שהקים את הפלטפורמה החדשה, ששמה Olé No Corona (או בעברית, "אולה! אין קורונה") הוא ריקרדו סטיון, איש תקשורת ספורט ישראלי-ברזילאי, שחי כיום בסאו פאולו שבברזיל.

הקמפיינים שייערכו באמצעות Olé No Corona יגייסו תרומות למטרות צדקה באמצעות מכירות פומביות של פריטי אספנות ששייכים לכוכבי הכדורגל הברזילאים. בקמפיין הראשון, שהושק השבוע, תגייס הפלטפורמה תרומות לרכישת 10,000 מסיכות בד להגנה מפני נגיף הקורונה עבור ברזילאים חסרי בית.

פלטפורמת האחריות החברתית "אולה! אין קורונה"  / צילום: צילום מסך של אתר Ol? No Corona
 פלטפורמת האחריות החברתית "אולה! אין קורונה" / צילום: צילום מסך של אתר Ol? No Corona

להקמת הפלטפורמה הטכנולוגית שותפה Bom Valor - החברה הגדולה בברזיל בתחום המכירות הפומביות, שפיתחה לצורך כך מערכת המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין. טכנולוגיה זו תאפשר לחברה להגן ביעילות על אמינות ובטיחות המידע בכל המכירות והתרומות שיתבצעו באמצעות הפלטפורמה. לדברי סטיון, "הפלטפורמה 'אולה נו קורונה' ממחישה, בין השאר, איך אפשר להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין שלא למטרות רווח".

עוד גופים ששותפים בפלטפורמה החדשה הם חברת הספורט האיטלקית Kappa, ליגת הכדורגל של סאו פאולו, התאחדות הכדורגל הברזילאית וארגונים נוספים.

"עבורי, הפלטפורמה הזאת היא הגשמת חלום", אמר סטיון ל"גלובס". "לראשונה אי פעם תהיה לכדורגל הברזילאי פלטפורמה מרכזית לסייע למיליוני נזקקים ברחבי ברזיל, בלי כל תלות בגורמים מסחריים או פוליטיים שעלולים להציב מכשולים בדרך. עבדתי קשה מאוד בחצי השנה האחרונה על הקמת הפרויקט. המטרה שלנו היא לגייס תרומות לסיוע לחברה הברזילאית, שנפגעה קשה מאוד גם מבחינה כלכלית ממשבר הקורונה".

לדברי סטיון, עד כה התגייסו לתרום לקמפיינים ולקדם אותם מאות אוהבי כדורגל מברזיל ומכל רחבי העולם, ובהם מאמנים, שחקנים, עיתונאים, בלוגרים ואוהדים. בזכות קשריו של סטיון עם קהילת הכדורגל הגדולה של ברזיל, הוא הצליח לגייס להובלת הקמפיין הראשון של הפלטפורמה כמה עשרות מכוכבי הכדורגל הברזילאים הגדולים בעבר ובהווה, ובראשם פלה, שנחשב על ידי רבים לכדורגלן הטוב בכל הזמנים.

כוכב ענק נוסף שנרתם לקמפיין הוא ניימאר, חלוץ נבחרת ברזיל ומועדון פריז סן ז'רמן. גם זיקו, רונאלדיניו, דונגה, קאפו וכ-20 כדורגלנים ידועים שכיכבו בעבר בנבחרת ברזיל, התגייסו לתמיכה בפלטפורמה. נוסף על כל אלה, גייס סטיון לקמפיין הראשון גם כמה מכדורגלניות נבחרת הנשים של ברזיל, ובהן פורמיגה - הכדורגלנית היחידה אי פעם ששיחקה בשבעה מונדיאלים.

מגפת הקורונה, שפגעה בחצי השנה האחרונה במדינות בכל רחבי העולם, היכתה ללא רחם בברזיל. המדינה הגדולה ביותר באוכלוסייתה בדרום אמריקה שילמה על כך מחיר כבד בחיי אדם, כשעד כה מתו יותר מ-100 אלף ברזילאים, מתוך יותר מ-3 מיליון תושבים שחלו בקורונה. עם נשאי הווירוס בברזיל נמנה עד לאחרונה גם נשיא המדינה, ז'איר בולסונארו, שזכה לביקורת ציבורית חריפה על כך שנקט עמדה שלפיה הקורונה אינה מחלה חמורה ונמנע מהטלת מגבלות לצורך מניעת התפשטות הנגיף במדינה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.