גורביץ עם "הצעה ידידותית" לכנפיים: שליטה משותפת באל על

נציגי גורביץ בישראל ציינו כי היקף ההצעה תגובש בימים הקרובים • "אין פה ניסיון להשתלטות אגרסיבית על אל על"

"ההצעה הידידותית" של מאיר גורביץ: להיכנס לשליטה משותפת עם חברת כנפיים, המחזיקה ב-38% ממניות אל על. את היקף ההצעה לא פרסמו נציגיו בישראל, אבל ציינו כי היא תגובש בימים הקרובים. גורביץ המתגורר בארה"ב הגיע לישראל ונפגש עם נציגי משרד האוצר ונציגי רשות החברות.

מטעמו נמסר כי "לאחר שהושגה התקדמות במגעים מול הרגולטור, קטע מר גורביץ את חופשתו בחו"ל והגיע לביקור של כמה שעות בישראל כדי לפגוש את נציגי חברת אל על ומיד שב למקום מושבו הקבוע בארה"ב". נציגיו של גורביץ נפגשו לאחר מכן גם עם דירקטוריון החברה. גורביץ הציע "עסקה ידידותית" ושאיפה להגיע לשליטה משותפת עם בעלת השליטה, חברת כנפיים. ההערכה היא כי "לאור ההתקדמות, מר גורביץ צפוי להגיע לישראל פעם נוספת כדי להשלים את העסקה". עוד מציינים בסביבתו כי "אין פה ניסיון להשתלטות אגרסיבית על אל על, כי גורביץ נחוש לחלוק בעלות עם כנפיים".

ברשות החברות אישרו כי מתקיימים דיונים באשר לבקשת ההיתר שהגישו גורביץ (לשליטה של 25%-39.99% בחברה) ואיש העסקים דוד ספיר העוסק בתחום התקשורת והתיירות ברוסיה. מהרשות נמסר כי "הרשות נפגשה עם שני המציעים הנוספים, פירטה בפניהם על הליך הבדיקה ולוחות הזמנים, העבירה לפונים דרישות מידע. עם קבלת תשובת הפונים לדרישת המידע תחל הרשות בביצוע הבדיקה".

הרוכש הראשון שהגיש הצעה, ואף קיבל היתר מרשות החברות, הוא אלי רוזנברג - בנו של איש העסקים היהודי אמריקאי קנת' רוזנברג. רוזנברג הגיש לאל על הצעה לרכוש את השליטה ב-101 מיליון דולר לפחות בתחשיב של 67 אגורות למניה, תעריף רשת הביטחון שהציגה המדינה להנפקת אל על. אל על אמורה לסיים לגייס הון בהנפקה עד לסוף אוגוסט 150 מיליון דולר כחלק הראשון ממתווה הסיוע של המדינה. לאחר מכן היא תקבל אישור להלוואה בהיקף של 250 מיליון דולר. אל על פרסמה בדוחותיה כי לא הגיעה להסכמות עם גוף מממן ולכן היא עשויה לגייס את הסכום הזה באמצעות מכירת אגרות חוב בערבות מדינה בשיעור 75%.

גורביץ (65) הוא איש עסקים ישראלי-בריטי שבשנים האחרונות מתגורר בארצות הברית והשקעותיו מתמקדות בנדל"ן. בארץ הוא בעל השליטה בחברה הציבורית ארזים העוסקת בנדל"ן באנגליה.

גורביץ מיוצג בארץ ע"י עו"ד רונן ציטבר ממשרד ציטבר גלאור ושות' ומשרד יחסי הציבור דבי תקשורת.