ההנפקה הפרטית ירדה מהפרק ומאיר גורביץ פורש מהמירוץ לרכישת אל על

גורביץ הודיע כי בנסיבות שנוצרו אין בכוונתו להיכנס לעסקת הרכישה של חברת התעופה • כעת נותר לראות האם בעקבות התנגדות משרד האוצר להנפקה פרטית של החברה, יפרוש מהמירוץ גם דוד ספיר

מאיר גורביץ / צילום: רוני שיצר
מאיר גורביץ / צילום: רוני שיצר

יוצא מהמשחק - איש העסקים מאיר גורביץ מודיע כי הוא פורש מהמירוץ לרכישת השליטה בחברת אל על. לדברי גורביץ, "בנסיבות שנוצרו, ולאור התנגדות משרד האוצר להנפקה פרטית, אין בכוונתי להיכנס לעסקה לרכישת השליטה בחברת התעופה אל על".

בהודעתו מאחל גורביץ לחברת אל על בהצלחה, כחברה מעניינת עם פוטנציאל השבחה גדול, ומוסיף כי היה מעוניין בהשגת שליטה משותפת עם חברת 'כנפיים' בחברה, אולם "לאור התנאים שנוצרו לאחרונה, החליט, בשלב זה, שלא להתקדם בעסקה".

אל על אמורה להנפיק מניות בשווי של 150 מיליון דולר ב-17.9, כלומר ביום חמישי השבוע. עד ה-15 אמורה החברה לפרסם דוח לציבור. מתווה ההנפקה שאושר בממשלה מתייחס להנפקה אחידה, כאשר משרד האוצר לא איפשר לאל על לבצע הנפקה פרטית. אחרי ההנפקה, המדינה תעמיד לאל על ערבות לנטילת הלוואה בהיקף של 250 מיליון דולר.

גורביץ העוסק בתחום הנדל"ן הגיע לארץ לכמה פגישות בכדי לקדם את שאיפתו לרכוש את השליטה בחברת התעופה. כעת נותר לראות האם דוד ספיר, המתמודד על רכישת השליטה ימשיך גם אחרי שהתברר שאל על לא תוכל לבצע עבורו הנפקה פרטית כפי שרצה. המתעניין הנוסף הוא אלי רוזנברג שממתין להנפקה בשאיפה להעביר את השליטה בחברה לידיו.