"שילמתי 2,000 שקל וארוחת החג לא הגיעה": הכשל הלוגיסטי של הקייטרינג של השף רן שמואלי

עשרות הזמנות של ארוחות חג מחברת הקייטרינג של הבעלים של מסעדת קלארו לא הגיעו ליעדן גם לאחר יממה של המתנה, הזמנות אחרות סופקו אחרי חצות בלילה • זהר שמואלי: "אני לא מסתתרת, היה כאן כשל לוגיסטי. אני מתחייבת שכולם יקבלו פיצוי"

השף רן שמואלי, מסעדת קלארו / צילום: אביב חופי
השף רן שמואלי, מסעדת קלארו / צילום: אביב חופי

ערב ראש השנה נחגג השנה בצל הסגר ויחד איתו נעצרה רוב פעילות המסחר והמסעדות. לצד מי שבישלו לעצמם ארוחת חג בבית, היו גם כאלה שביקשו לחגוג את החג הזה עם הזמנת ארוחה חגיגית של שף נחשב. כזהו הקייטרינג של השף רן שמואלי, השף והשם מאחורי מסעדת היוקרה התל אביבית קלארו. אלא שכעת מתברר כי עשרות, אם לא מאות הזמנות של ארוחות חג מפוארות שהוזמנו בעלות של אלפי שקלים לא הגיעו ליעדם במהלך היממה האחרונה, או הגיעו בחצות או בשתיים בלילה.

הקייטרינג של רן שמואלי פועל בשגרה בימי שישי ומספק משלוחים לבתים. בפסח האחרון בצל הסגר וסגירת המסעדות החליטו הבעלים - שמואלי עצמו ואישתו זהר שמואלי - לספק ארוחות חג עם מאכלים מסורתיים, והיוזמה הזו הורחבה גם לראש השנה. כבר לפני יומיים הצהירו בדף הקייטרינג של החברה שהזמנת שהארוחות לחג הסתיימה - "הכל סולד אאוט".

אלא שביממה האחרונה מוצף דף הפייסבוק של חברת הקייטרינג בעשרות פניות זועמות של לקוחות שטוענים כי לא קיבלו את ארוחת החג במועד שהובטח, או לא קיבלו אותה בכלל, וכי הם לא מקבלים שום מענה מצד החברה. לקוחות רבים מתארים כי התכוונו לאכול את ארוחת החג אתמול בערב או בצהריים כשעוד ניתן היה לארח ולהתארח, או לשלוח ארוחה להוריהם המבוגרים וכי ההזמנות פשוט לא הגיעו.

"אני מחכה להזמנה שלי לערב החג שהייתה אמורה להגיע בין שמונה בבוקר לאחת בצהריים. השעה חמש, ההזמנה לא פה, ולא יצרו קשר. אני מנסה לתפוס אתכם בכל דרך אפשרית אך אין מענה". לקוחה מאוכזבת אחרת כתבה "גם אנחנו נשארנו בלי ארוחת חג. אם לא הייתה להם את היכולת לספק את ההזמנות למה המשיכו לפרסם? לא מעדכנים אותנו ואין מענה בשום צורה".

כבר אתמול פרסם בית העסק הסבר שבו נאמר "סליחה שאנחנו מתעכבים. עומסי תנועה בלתי נתפסים, כמה תאונות דרכים ופקקי ענק מעכבים חלק מהמשלוחים שלנו. אנחנו על זה ולגמרי בדרכנו אליכם. מתנצלים באופן אישי בפני מי שהזמנתו התעכבה, עם חלקכם מדברים גם בפרטי. נבקש את מספר הטלפון שלכם, בהודעה פרטית. מבטיחים לטפל בכל מקרה ברצינות הראויה".

בחברה המשיכו לספק משלוחים אתמול אל תוך הלילה, כשלקוחות שציפו לקבל את הזמנתם בשעה חמש בערב, הופתעו לקבל את המשלוח בחצות ואפילו בשתיים בלילה. ואולם, הכשל באספקה והעיכובים החריגים נמשכו גם היום.

עוד לקוח מתאר כי הוריו בני ה-80 "נשארים בחג הזה בלי אוכל כי ההזמנה שלהם שהייתה אמורה להגיע אתמול פשוט לא הגיעה, ואין עם מי לדבר". לקוחה נוספת טוענת כי ההזמנה שלה שהייתה אמורה להיות מסופקת היום (ו') באחת בצהריים טרם הגיעה וכותבת: "מתחילה להבין שנשארתי עם משפחתי ללא ארוחת חג אחרי ששילמתי 2,000 שקל ולא עונים בשום טלפון". לקוחות אחרים מתארים כי קיבלו הזמנות לא שלהם, או שהאוכל הגיע מקולקל לאחר שעמד שעות בחום. אחת המגיבות אף הציעה לארגן תביעה נגד החברה.

פנינו לקבל את תגובת החברה. בשיחה עם "גלובס" מאשרת הערב זהר שמואלי את הפרטים בשיחה עם "גלובס" ואומרת: "נשבר לי הלב. אני מתחייבת שכולם יקבלו פיצוי ואת כל הכסף. מרפי פשוט השתלט עלינו ביומיים האלה. אנחנו שלושים שנה בעסק ובחיים לא היה לנו כשל לוגיסטי שכזה. התקלקלו לנו שתי משאיות באמצע הדרך והאוכל נשאר בלי קירור. אין כאן שום עניין פיננסי, רק כשל לוגיסטי".

עוד הוסיפה: "אתמול בחצות התחלתי לנסוע כמו מטורפת בעצמי בלילה ולספק הזמנות לזכרון יעקב ולקיסריה. קרסה לנו התוכנה כך שאני עדיין לא יודעת מי קיבל הזמנות ומי לא. היה כאן אפס זלזול מצדנו. אנחנו לא בורחים, אני לא מסתתרת. נפצה את כולם".

קצת לאחר שביקשנו לקבל את תגובת בית העסק, פורסמה בעמוד הפייסבוק של החברה התנצלות נוספת: "אנחנו רוצים להתנצל. כשלנו. כל מה שיכל לקרות - קרה. החל מהזמנות שלא התקבלו באתר, דרך חוסר בכח אדם ומשאיות שהתקלקלו בדרך. כל זאת הוביל לכך שחלקכם קיבלתם את המשלוח בעיכוב ואחרים לא קיבלו כלל את ארוחת החג שהזמינו, וגרוע מכל- לא עדכנו אתכם במתרחש".

כשהם מוסיפים: "אנחנו לוקחים אחריות מלאה על ההתנהלות שבגינה נותרתם ללא ארוחת חג ורוצים להבטיח לכם שבצאת החג נדאג לדבר עם כל אחד מכם שנפגע ולטפל במקרה באופן אישי. אנחנו שבורים ומצטערים שכך מתחילה השנה החדשה שלכם, ושלנו. מתנצלים ומבטיחים שנעשה הכל להשיב את האמון שלכם בנו".