דיסני: "מזיזים את המטוטלת במידה דרמטית לכיוון הסטרימינג"

בדיסני החליטו על רה-ארגון בחטיבות המדיה והבידור, והסטרימינג יהפוך לליבת עסקי המדיה • לדברי בוב צ'אפט, המהלך הואץ בשל מגפת הקורונה, ששיתקה את עסקי הקולנוע ודחפה יותר צרכנים אל אופציות הסטרימינג בבית

דיסני פלוס / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
דיסני פלוס / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

דיסני מארגנת מחדש את חטיבות המדיה והבידור שלה, כאשר הסטרימינג הופך לתחום החשוב ביותר של עסקי המדיה שלה. מוקדם יותר השבוע עדכנה החברה שכדי להאיץ עוד יותר את אסטרטגיית ההעברה ישירות לצרכנים, היא תרכז את עסקי המדיה בארגון אחד שיהיה אחראי להפצת תכנים, מכירת פרסומות ודיסני פלוס.

המהלך של דיסני מגיע על רקע מגפת הקורונה, ששיתקה את עסקי הקולנוע שלה ודחפה יותר צרכנים אל אופציות הסטרימינג בבית. יחד עם זאת מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אמר לערוץ CNBC כי הוא לא היה מגדיר זאת כתגובה לקורונה. "הייתי אומר שהקורונה האיצה את קצב המעבר שלנו, אבל המעבר הזה עמד לקרות בכל מקרה", אמר.

"אנחנו מזיזים את המטוטלת במידה דרמטית לכיוון הסטרימינג", אמר צ'אפק. באוגוסט היו לדיסני 100 מיליון מנויים בתשלום להיצע הסטרימינג שלה, יותר ממחציתם לשירות דיסני+. החברה בוחנת כעת את כל השקעותיה, כולל הדיבידנדים, כדי להגדיל את ההשקעה בתכנים חדשים. מועצת המנהלים תהיה זו שתחליט סופית אם לחלק דיבידנדים או לא.

לדברי צ'אפק, הרה־ארגון עשוי להניב צמצום מסוים בכוח העבודה, אבל קרוב לוודאי שלא בהיקף שראינו בחטיבת פארקי השעשועים בחודש שעבר. דיסני נאלצה לפטר כ־28 אלף מעובדי הפארקים אחרי שהתברר שפארק דיסנילנד בקליפרניה לא ייפתח מחדש בקרוב.

במסגרת הרה-ארגון, דיסני קידמה את קארים דניאל, הנשיא לשעבר של עסקי מוצרי הצריכה, המשחקים והמו"לות, והוא יעמוד כעת בראש קבוצת הפצת המדיה והבידור החדשה. דניאל יהיה אחראי על הרווחיות של שירותי הסטרימינג וינהל את כל השירותים הללו ואת ערוצי הטלוויזיה האמריקאים, כולל כל הפצת התכנים, המכירות והפרסום. דניאל יהיה אחראי גם להחלטות על מועדי השחרור לסטרימינג או לבתי הקולנוע של סרטים בעתיד.

בחודשים האחרונים דחתה החברה כמה שחרורי סרטים חדשים למסכים, כולל שובר הקופות של מרוול, "האלמנה השחורה". אנליסטים עדיין ממתינים לנתונים מדיסני של "מולאן", הסרט שהוסר מהקרנה בבתי קולנוע ונמכר באמצעות דיסני+ ב־30 דולר. החברה צפויה לפרסם יותר פרטים על ביצועי הסרט בדוחותיה הכספיים בנובמבר.