החורף עוד לא כאן, אבל גלידות נסטלה הפסיקה את המכירה באונליין ישירות לצרכן

חברת הגלידות החלה להפעיל בחודש יולי אתר מכירה ישירות לצרכן, אלא שעתה מתברר כי הוא נסגר • גלידות נסטלה: "הפיילוט נמשך שלושה חודשים. לקראת הקיץ הבא נשקול אם להפעילו או לא"

נסטלה משיקה פיילוט ב-30 יישובים בישראל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
נסטלה משיקה פיילוט ב-30 יישובים בישראל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

האם זה החורף הקרב, או שמא המכירה ישירה לצרכן מאתגרת את היצרניות? ל"גלובס" נודע כי כשלושה חודשים לאחר שנסטלה החלה במכירת גלידות אונליין ישירות לבית הצרכן, החברה הפסיקה את הפעילות וסגרה את אתר המכירה הישירה לצרכן שלה.

במהלך יולי האחרון גלידות נסטלה החלה בהפעלת פיילוט במסגרתו היא הקימה אתר תחת הבעלים החדשים שלה - פרונרי - עם ערוץ לקנייה ישירה שנקרא גלידות נסטלה עד הבית. מדובר היה בפיילוט שכלל כ-30 ישובים, ואיפשר רכישה של גלידות במארזים, כשעלות המשלוח עמדה על 10 שקלים.

אלא שכעת מתברר כי החברה הסירה את האתר מהאוויר. בחשבונות של החברה ברשתות החברתיות גולשים ביקשו לברר מדוע המכירה הישירה הופסקה, אך נותרו ללא מענה.

במענה לפניית "גלובס" לחברה, בגלידות נסטלה השיבו כי "הפיילוט נמשך שלושה חודשים. לקראת הקיץ הבא ישקלו אם להפעילו או לא". נציין כי במקור החברה לא הגדירה את משך תקופת הפיילוט אותו בחרה להפסיק כעת.

יצרניות המזון בארץ מתנסות באונליין ישיר לצרכן

לפני שנה מכרה אסם את חברת הגלידות שלה לענקית הגלידות הבינלאומית פרונרי, שמחזיקה ומנהלת את עסקי הגלידות שלה בשותפות עם נסטלה ברחבי העולם. אתר הסחר המקוון שהופעל בישראל, נולד כיוזמה מקומית של גלידות נסטלה ישראל, תחת הבעלות החדשה, כדי להוציא לפועל את המהלך בישראל, וזאת במקביל לפיילוטים דומים ביוון ובאוסטרליה שיצאו לדרך באותם ימים.

גלידות נסטלה הייתה אחת מבין יצרניות רבות בתחום המזון שהחלה להפעיל פיילוט של מכירה ישירה לצרכן, בהן גם חברות גדולות כמו תנובה, שטראוס, קבוצת קוקה קולה ישראל, ושסטוביץ. בין אם מדובר בקשיים בשיווק, בתפעול, או בהיערכות לחורף - ככל הידוע, גלידות נסטלה היא השחקנית הראשונה לסגור פעילות שכזו.

כך או כך, גלידות נסטלה מתמודדת עם אתגרים גם במכירה באמצעות רשתות המזון. מנתוני סטורנקסט עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2020 החברה רשמה שחיקה במכירות של 2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשגם נתח השוק הכספי שלה התכווץ מ-1.1% ל-1%.

זאת בניגוד למגמה שאפיינה את ענף המזון - צריכה מוגברת על רקע משבר הקורונה. שוק המזון והמשקאות רשם באותה תקופה גידול כולל של כ-9%. אחד האתגרים המשמעותיים עבור חברות מהסוג של גלידות נסטלה הייתה פגיעה ממוקדת בקטגוריות של מוצרים הנצרכים מחוץ לבית, בהם שוקולדים, גלידות, חטיפים ועוד.