הוועד וארגון העיתונאים דורשים: לחשוף את עסקת מוזס לקניית "ידיעות אחרונות"

בארגון העיתונאים טוענים כי ביד אחת מבקש המו"ל לפטר מעל מאה עובדים, והיד השנייה "משקיעה בעסקה תמוהה שלא תשפר את מצבה העסקי ונגועה באינטרסים זרים"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון./ צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון./ צילום: כדיה לוי

על רקע בפרסומים לפיהם חודשו הניסיונות של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס להשתלט על העיתון ולקנות את מניות בנק הפועלים ובנק דיסקונט שבידי הכונסים, מוציאים הערב (ה') ועדי העיתונאים וארגון העיתונאים עדכון לעובדים לפיו הם דורשים לחשוף בפניהם את העסקה המתגבשת - זאת על רקע המשא-ומתן המתנהל עם הנהלת הקבוצה סביב הכוונה לפטר עשרות עובדים.

אתמול (ד') פורסם ב"גלובס" כי במסגרת הליך התביעה של דוד ליבר, המייצג את משפחת יודקובסקי בדירקטוריון "ידיעות אחרונות" נגד מוזס, בת דודו מרים (מימי) נופך מוזס ועו"ד אבי פילוסוף, התברר כי מוזס צפוי לקבל "הנחת קורונה" על מחיר "ידיעות אחרונות", וכי תאריך היעד האחרון לסיכום העסקה הוא סוף דצמבר. נדגיש כי גם לאחר ההנחה מדובר בעסקה בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

בארגון העיתונאים טוענים כי ביד אחת מבקש המו"ל לפטר מעל מאה עובדים, והיד השנייה "משקיעה בעסקה תמוהה שלא תשפר את מצבה העסקי ונגועה באינטרסים זרים".

"מפרסומים בכלי התקשורת ומדיווחים מהדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בעניין העסקה הנרקמת למכירת מניות הבנקים ב'ידיעות אחרונות'", נכתב בעדכון, "עולה כי בכוונת קבוצת ידיעות להשקיע בעת זו סכומי עתק במטרה לבסס את שליטתו של ארנון מוזס בעיתון".

נזכיר כי בחודש האחרון מתקיימים דיונים בין נציגות העובדים בקבוצת "ידיעות" לבין הנהלות החברות בנוגע לקיצוצים הנדרשים לכאורה עקב משבר הקורונה והפגיעה בעקבותיו בהכנסות העיתון.

"תמוה ביותר בעינינו כי קבוצת 'ידיעות אחרונות' בוחרת לפטר מעל מאה עובדים ובאותה עת להשקיע מיליוני שקלים בעסקה שלא תשפר את מצבה העסקי או תתרום באופן כלשהו לשיפור יכולותיה בשוק התקשורת. עסקה שכזו נגועה בשיקולים זרים ומטילה צל כבד על הדיונים לגבי הצעדים הנדרשים להצלתן כביכול של החברות בקבוצה".

כאמור, הוועד דורש לקבל בהקדם נתונים לגבי הסכומים המדויקים שבכוונת קבוצת "ידיעות" להשקיע ברכישת מניות הבנקים.

"על-פי הדיווח מבית הדין, באת-כוח הבעלים עמדה מפורשות על הסתרת הנתונים הנוגעים לעסקאות וכספים שהחברה מתכוונת להשקיע בעת שהיא מבצעת 'צעדי התייעלות'. מכאן ניתן להסיק כי יש בכוונת הבעלים של החברה למנוע מהעובדים מידע חיוני זה, על-מנת שלא לחבל במהלכי הצמצום המתכוננים".

לדברי הוועד, "בטרם נקבל נתונים אלה, נתקשה לקבל את הטענה כי קיים צורך אמיתי לפטר עובדים על-מנת לבסס את מצבה הפיננסי של החברה".

נזכיר כי לאחרונה הכריזו ועדי עובדי הזרועות השונות בקבוצת "ידיעות" על סכסוך עבודה בשל הכוונה לבצע פיטורים נרחבים, והשבוע העובדים קיבלו הודעה להיערך לצעדים ארגוניים בקרוב.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ארנון (נוני) מוזס בעיצומם. מוזס הוא בגדר חשוד, מכחיש בתוקף את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.

*** גילוי מלא: ארנון (נוני) מוזס הוא מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", שנמצאים בתחרות עם "גלובס".