אמות סוגרת רבעון ומזהירה מהשלכות הסגר השני על תוצאות 2020

ה-NOI ברבעון השלישי צמח בכ-5% והסתכם בכ-192 מיליון שקל וה-FFO צמח בכ-9% והסתכם בכ-136 מיליון שקל • אמות תחלק דיבידנד בהיקף של כ-102 מיליון שקל

בניין תוצרת הארץ בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין תוצרת הארץ בתל אביב / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אמות, הנמצאת בשליטת אלוני חץ, מצליחה להתמודד בצורה יפה, בינתיים, עם ההשלכות השליליות של מגפת הקורונה. החברה דיווחה הבוקר כי ההכנסה התפעולית הנקייה שלה ( NOI ) ברבעון השלישי צמחה בכ-5% והסתכם בכ-192 מיליון שקל לעומת כ-183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התזרים מהפעילות השוטפת ( FFO ) צמח בכ-9% והסתכם בכ-136 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-121 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל. אמות  תחלק דיבידנד בהיקף של כ-102 מיליון שקל (25 אג' למניה) בהתאם למדיניותיה .

עם זאת, צריך לזכור כי אמות ביצעה ברבעון הקודם (בסיכום החצי הראשון של 2020) הפחתה בשווי נכסיה בהיקף של כ-137 מיליון שקל על רקע מגפת הקורונה (והאינפלציה הנמוכה) כך שבהחלט ייתכן שגם בסיכום 2020 תבצע החברה הפחתה משמעותית נוספת על רקע הסגר השני והפגיעה בפעילות במשק.

באמות לא שינו את התחזית השנתית לעומת התחזית המעודכנת שפרסמה החברה עם פרסום תוצאות הרבעון השני (NOI של 740-760 מיליון שקל ו- FFO של 530-550 מיליון שקל). ואולם, באמות מדגישים כי "בעקבות הסגר הכללי הנוסף שהוטל במחצית ספטמבר 2020 ואשר עודנו חל ביחס לפעילות במרכזים המסחריים הפתוחים והסגורים ואין וודאות באשר למשכו, למועד סיומו ולמידת השפעתו על הפעילות העסקית, וכן בעקבות גיוס ההון שביצעה החברה בתחילת אוקטובר 2020 (ואשר תרם לגידול של 7.2% בהון המניות של החברה), תיתכן סטייה מהטווח התחתון של התחזית המעודכנת באחוזים בודדים".

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אמות עם עלייה של 4% ב- NOI לרמה של 560 מיליון שקל וגידול של 3% ב- FFO שהגיע לכ-393 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך ב-43% והגיע לכ-219 מיליון שקל בעקבות הפחתת השווי.

באמות מציינים עוד כי שיעור התפוסה בנכסי החברה נותר יציב ברמה של 97.3% וכי במהלך הרבעון נחתמו 103 חוזים חדשים לרבות מימושי אופציה בהיקף של 30 אלף מ"ר אשר יניבו דמי שכירות שנתיים בסך של כ-26 מיליון שקל.

נכון להיום לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-700 מיליון שקל ומסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך של 920 מיליון שקל.

שוויה של אמות בבורסה עומד על כ-7.1 מיליארד שקל לאחר ירידה של 27% במניה מתחילת השנה.

החברה מחזיקה כיום ב-105 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 1.5 מיליון מ"ר (מתוכם כ- 567,000 מ"ר חניות) ומספר חטיבות קרקע המיועדות לפיתוח, מתוכן ארבע פרויקטים בשלבי בנייה (תוצרת הארץ בת"א, ופרויקטים בחולון ובמודיעין ובני ברק).

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות, ציין היום כי "אנו מסכמים רבעון שלישי עם צמיחה בפרמטרים התפעוליים וזאת על אף אי הוודאות שנמשכת מאז פרוץ המגיפה בישראל והסגר במהלך השבועיים האחרונים של הרבעון. תוצאות אלו מעידות על עוצמתו של תיק הנכסים שלנו והחוסן של החברה. לאורך כל התקופה אנו עסוקים בניהול צמוד של המשבר, תוך שמירה על רציפות תפקודית כוללת ושמים לנגד עיננו את הקשר עם השוכרים. במרכזים המסחריים אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם השוכרים למציאת פתרונות ומתן הקלות נקודתיות. פעילות המשרדים ממשיכה להתנהל בצורה טובה ונכון להיום אנחנו לא רואים שינוי משמעותי במגמות: פעילות הגביה מתנהלת כסדרה, שיעורי התפוסה נותרו גבוהים ומספר חידושי החוזים ומימושי האופציות נותרו דומים לפעילות ערב המשבר. בתחום המרכזים הלוגיסטיים, שבו גלום פוטנציאל משמעותי, הפעילות ממשיכה לצמוח ובכוונתנו להמשיך ולהעמיק בו את אחיזתנו".