מנכ“ל Waze נועם ברדין פורש מתפקידו אחרי קרוב ל-12 שנה

ברדין הודיע כי יעזוב את החברה בינואר הקרוב לאחר 12 שנה: "אני חושב שהגיע הזמן לעשות דברים אחרים. זה גם זמן טוב להביא מישהו מתאים ממני לשלב הצמיחה הבא"

נועם ברדין / צילום: איל יצהר, גלובס
נועם ברדין / צילום: איל יצהר, גלובס

מנכ"ל Waze נועם ברדין הודיע כי יפרוש מהחברה בתחילת 2021 לאחר 12 שנה . בהודעה שפרסם ברדין באתר החברה הוא מסר כי "שנת 2020 תהיה האחרונה שלי ב-Waze".

נועם ברדין בראיון ל"גלובס": "ענקיות הטכנולוגיה לא הורגות את הסטארט-אפים. הם מתאבדים"

לפי הדיווח באתר טק-קרנץ', ברדין התכוון להודיע על עזיבתו כבר באביב האחרון אך דחה את ההודעה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. ברדין צפוי להישאר בחברה עד ינואר הקרוב כדי למצוא את מחליפו ולסייע בהעברת הסמכויות. "אחרי יותר מ-11 שנה אני חושב שהגיע הזמן לעשות דברים אחרים", הוא אמר בשיחה עם טק-קרנץ'. "זה גם זמן טוב להביא מישהו מתאים ממני לשלב הצמיחה הבא".

ברדין עצמו נפרד מהצוות והמשתמשים בווייז בהודעה בפורום החברה, בה כתב בין השאר כי "אני כותב כדי להודיע לכם ש-2020 תהיה השנה האחרונה שלי בווייז. דבר לא יקרה מיידית והתפקיד שלי לא משתנה עדיין, אבל אנחנו נתחיל לחפש מנהיג שיוכל לדחוף את ווייז לשלב הבא, היה לי חשוב לספר לכם על כך בעצמי".

מ-14 אלף משתמשים ל-140 מיליון

אפליקציית הניווט Waze הוקמה ב-2008 על ידי אהוד שבתאי , אמיר שנער ואורי לוין. ברדין הצטרף אליה בשלב מוקדם והוביל את הצמיחה שלה. לפי ברדין, כאשר הצטרף ל-Waze היו לה 14 אלף משתמשים בלבד לעומת 140 מיליון משתמשים חודשיים פעילים כיום. 

ברדין גם הוביל את המכירה של Waze לגוגל ב -2013 תמורת כ-1.1 מיליארד דולר. בראיון לטק-קראנץ' אמר ברדין כי רבים ציפו שהאפליקציה תיכשל בתוך שנה תחת בעלות גוגל, אך היא המשיכה לשגשג כיוון שגוגל נתנה ל-Waze להישאר עצמאית ולבנות קהילה פתוחה של משתמשים, במקום להתמזג עם גוגל מפות.

ברדין כתב בהודעתו כי "השלב הבא בחיי גוגל יהיה להמשיך בפעילות עצמאית ולהגיע למיליארד משתמשים פעילים פעילים". עם זאת, מגפת הקורונה גם פגעה ב-Waze ובחודש ספטמבר פורסם כי החברה תפטר 5% מכוח האדם העולמי שלה, כ -30 עובדים, בעקבות הירידה החדה בשימוש באפליקציה כתוצאה מהמגפה והסגרים ברחבי העולם.

מווייז נמסר: "ב-10 בנובמבר הודיע ​​מנכ"ל Waze, נועם ברדין, כי החל בתהליך עזיבה לאחר שהנהיג את החברה במשך 12 שנים, שבע מהן לאחר הרכישה של גוגל. גוגל תחל בחיפוש אחר מנכ"ל חדש, ונועם יישאר בתפקיד עד ינואר 2021 כדי להוביל את החיפוש אחר מחליפו ולהבטיח את העברת התפקיד באופן חלק. הפעילות השוטפת ב-Waze לא תשתנה, ולחברה יש את תמיכתה של גוגל להמשיך ולפעול באופן עצמאי ולהתמקד בתמודדות עם האתגרים היומיומיים של התנועה והעומס בכבישים".