זינוק של 50%: הישראלים מסתערים על המבצעים באינטרנט

עד לשעה 16:00 היום, עמד היקף הקניות של הישראלים במבצעים השונים לכבוד יום הרווקים הסיני על 45 מיליון שקל • הממוצע לעסקת קנייה עומד על 170 שקל - זינוק של 59% לעומת שנה שעברה

קניות באינטרנט / צילום: שאטרסטוק
קניות באינטרנט / צילום: שאטרסטוק

עד השעה 16:00 היום, ישראלים קנו ב-45 מיליון שקל במבצעים השונים ברחבי האינטרנט, לאור יום הרווקים הסיני. כך מעריכים בכאל. היקף הקניות הזה משקף צמיחה של 50% לעומת אשתקד. בכאל מציינים כי עיקר הגידול נובע מעלייה בהיקף הרכישה הממוצעת באתרי האופנה והקניונים הווירטואליים (בעיקר ב-AliExpress).

נתוני כאל על הקניות ביום הרווקים הסיני באתרים בחו"ל (סין בעיקר) מלמדים כי היקף העסקאות גדל אבל כמות העסקאות ירדה ב-6% ל-263 אלף עסקאות, כלומר שההיקף הכספי של כל עסקה ממוצעת היה גבוה יותר השנה. הממוצע לעסקה עמד על 170 שקל, צמיחה של 59% לעומת אשתקד. בתחום האופנה בלבד בוצעו עסקאות בהיקף 18 מיליון שקל, זינוק של 473%. היקף העסקה הממוצעת באופנה עמד על 354 שקל - עלייה של 48% לעומת שנה קודמת. עסקאות למוצרי מחשב וגאדג'טים נעשו בהיקף של כמיליון שקל - ללא שינוי משנה קודמת. בתחום הבריאות והתזונה היקף הקניות שיקף סכום של מיליון שקל - עלייה של 100% משנה קודמת.

בכל הנוגע לקניות בשופינג IL, נתוני כאל מצביעים על צמיחה ממוצעת של 185% לעומת אשתקד. הישראלים הוציאו ביום הראשון של שופינג IL כ-40 מיליון שקל והערכות של כאל הן כי גם היום השני יסתיים בתוצאות דומות. בולטת במיוחד הצמיחה בענף האופנה אשר מציג צמיחה של 330% ביחס לשנה קודמת. תחום המחשבים מציג גידול של 129%. בכאל מזהים כי הצמיחה נובעת מגידול משמעותי בכמות הרוכשים, מה שמלמד גם על כניסה של קהלים חדשים לזירת הרכישות המקוונות.

באתר GROO (לשעבר גרופון) מציינים כי נעשו רכישות בהיקף של  כ-4 מיליון שקל ביומיים. במהלכם נמכרו מעל ל-16 אלף מוצרים שונים. הקטגוריות המובילות היו מוצרי חשמל ומחשבים, מוצרי ספורט ומוצרים לחורף.

אחיה פריד, ראש חטיבת שרותי תשלום בכאל, אמר: "כמצופה חודש נובמבר החל בעלייה משמעותית במכירות האונליין בהשוואה לשנה שעברה. עם פתיחתו של שופינג IL, והמבצעים העמוקים של יום הרווקים הסיני אנו רואים שנכון לשעה זו היקף המכירות הכולל באונליין מטפס להיקף של כמעט פי שניים לעומת אשתקד".