"הרגשנו ירידה במצב הרוח של העובדים - לא ברצון לייצר, פשוט כחלק מאווירת הדכדוך הכללית"

איך משפרים את האווירה בעבודה כשמצב הרוח ירוד? • מנכ"לית חברת סינמדיה ישראל יעל פאינרו על ההתמודדות עם אחד הקשיים הגדולים של תקופת הקורונה

יעל פאינרו מנכ"לית סינמדיה ישראל / צילום: Synamedia
יעל פאינרו מנכ"לית סינמדיה ישראל / צילום: Synamedia

יעל פאינרו מנכ"לית סינמדיה ישראל, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
מכיוון שבתקופה זו אנשים בבית וצורכים יותר שירותי בידור ותוכן, סינמדיה, כחברה שמפתחת טכנולוגיות לעולם הווידיאו והטלוויזיה ופועלת בתעשיית הסטרימינג, דווקא הגבירה את קצב והיקף הפעילות.

הלקוחות שלנו הם חברות המדיה וספקי התוכן, ואנחנו צריכים לוודא שהשירות שלהם ניתן ללא הפרעה, שאנשים יכולים לצפות כהלכה בסרטי קולנוע, לצרף חבילות on demand וכו'. יש הרבה טכנולוגיה מאחורי זה - חיפוש הסרט, התחברות למנגנון של המפעיל, התשלום, הסטרימינג לממיר, לאייפד, לטלפון, לטלוויזיה. האנשים שלנו - יותר מ־600 עובדים במרכז הפיתוח בירושלים - צריכים למצוא פתרונות מהירים, להאיץ תהליכי פיתוח ולייצר טכנולוגיות ויישומים מהירים.

אבל למרות הרחבת הפעילות בימי הקורונה בשלב מסוים הרגשנו ירידה במצב הרוח של העובדים - לא ברצון לייצר, אבל פשוט כחלק מאווירת הדכדוך הכללית. אנשים עובדים קשה, עם הילדים בבית, עם הורים שצריך לטפל בהם. אנחנו תמיד מאוד ממוקדי לקוחות, אבל הבנו שעכשיו צריך להתמקד בעובדים. זה הכוח המניע שלנו, בלי זה לא נצליח.

אז מה עשיתם?
עשינו שיחות - אישיות וקבוצתיות - תכופות מאוד. אנחנו מתאמצים לשדר חיוביות, אופטימיות, משתדלים לשמור על תחושת חיבור לארגון, יוזמים הרבה פעילויות וירטואליות: חידונים, הרצאות. שלחנו לאנשים צ'ופרים הביתה - ערכת אפייה, ערכת יצירה עם הילדים. עשינו סרטון משותף לעובדים, תחרות צילומים, האקתון של יומיים, במקביל לסניפים בהודו ובאנגליה. אנשים היו במוטיבציית־על, חגגו כל הלילה.

בתקופה האחרונה היו לנו כמה מכרזים חשובים, וזה דרש עבודה משמעותית. היינו צריכים ליצור טכנולוגיות חדשות. עובדים ישבו ימים ולילות וסופ"שים. זה לא טריוואלי בכלל. חשוב שהם ירגישו שרואים אותם ומעריכים מה שהם עושים.

השראה 1

בזמן הסגר קראתי את "אשת הברזל", הביוגרפיה הלא רשמית של מרגרט תאצ'ר, שמספק תיאור מהימן שלה על מעלותיה ומגרעותיה. זה ספר מאיר עיניים על פוליטיקה וכלכלה וניהול מדינה, ובראש ובראשונה על מנהיגות.

השראה 2

האפליקציה האהובה עליי בימים אלה היא CycleGo - אפליקציית ספינינג: בוחרים מסלול - טבע או עיר - והיא נותנת הנחיות מתי להגביר, לעמוד, לשבת. זה הזמן היחיד שבו מישהו אומר לי מה לעשות, וזה מנקה לי הראש.