"המעבר לאונליין הוא לא בר-חלוף; המספרים בדוחות Wix מייצגים את זה"

ניר זוהר, נשיא חברת האינטרנט, מתייחס לתוצאות הרבעון השלישי שעקפו את כל התחזיות: "השנה מצוינת ברמה העסקית עם כמות שיא של משתמשים בכל העולם, והצורך ממשיך ל-2021" • ומה ההסבר לגידול בהפסדים?

"ככל שחולף הזמן, המציאות מאששת את מה שאנחנו מאמינים בו: שהמעבר לאונליין הוא לא בר-חלוף או נובע רק מכך שאנשים יושבים בבית בסגר. המספרים בדוחות מייצגים את זה". כך אומר היום נשיא חברת האינטרנט Wix, ניר זוהר, לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים ואת התחזית שמסרה בעבר, בדוחות הרבעון השלישי של 2020.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, במיוחד ללקוחות שהם עסקים קטנים ובינוניים. הסגירה של הפעילות העסקית הפיזית במהלך סגרי הקורונה ברחבי העולם הובילה עסקים רבים ליצור ולפתח פעילות אונליין כדי לפצות על הפגיעה בהם, ו-Wix נהנתה מהמגמה. מנגד, הפסדי החברה העמיקו, משום שבמטרה למצות את הצמיחה הפוטנציאלית היא משקיעה כעת הרבה יותר בשיווק.

החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 15 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 120% אך ירידה של כ-13% מהשיא שאליו הגיעה באוגוסט.

במהלך הרבעון נוספו לחברה 7.8 מיליון משתמשים רשומים, עלייה של 42% מהרבעון המקביל, ובסה"כ יש לה 189 מיליון משתמשים. הנתון החשוב יותר הוא מספר מנויי הפרימיום (המשלמים): התוספת ברבעון הייתה של 302 אלף, עלייה של 164% לעומת רבעון מקביל (אם כי נמוך בהשוואה לרבעון הקודם), ובסוף הרבעון היו לה 5.3 מיליון מנויי פרימיום.

צמיחה של 29% בהכנסות

בדוחות הרבעון השלישי, Wix הציגה הכנסות של כ-254 מיליון דולר, צמיחה של 29.2% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות ממנויי מוצרי הליבה הסתכמו ב-203 מיליון דולר, צמיחה של 23%, ומכירות המוצרים העסקיים הנלווים (אפליקציות צד שלישי, צ'ט, פתרונות סליקה ועוד) צמחו ב-60% ל-51.2 מיליון דולר. הגבייה ברבעון השלישי צמחה ב-36% לכ-281 מיליון דולר.

ברבעון השלישי רשמה החברה גידול של 36.6% בהוצאות התפעוליות שלה, עם גידול של קרוב ל-50% בהוצאות השיווק והמכירה, לרמה של 113 מיליון דולר, ועלייה של 31% בהוצאות המחקר והפיתוח, ל-84.5 מיליון דולר. בהתאם, ההפסד התפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) גדל ב-141% ל-49.7 מיליון דולר, ובשורה התחתונה ההפסד הנקי הגיע ל-56.8 מיליון דולר, לעומת הפסד צנוע יותר של 17.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, Wix רשמה הפסד נקי רבעוני של 8 מיליון דולר, שהם 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך נתון משופר לעומת תחזיות האנליסטים שחזו הפסד מעט יותר גבוה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-706 מיליון דולר, צמיחה של 26.9% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. ההפסד הנקי גדל ב-137% ל-154 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP החברה עברה מרווח להפסד נקי של 29.7 מיליון דולר.

במבט קדימה, ב-Wix מציינים כי "הביקוש חסר התקדים למוצרי החברה, והביצועים החזקים שנרשמו עד כה בשנת 2020, סוללים עבור Wix את הדרך לצמיחה משמעותית בשנים הקרובות". התחזית לרבעון הרביעי גבוהה מתחזיות האנליסטים, ו-Wix צפויה לרשום בו הכנסות של 266-271 מיליון דולר, צמיחה של 30%-32% לעומת הרבעון המקביל; גבייה של 295-305 מיליון דולר, צמיחה של 30-35%; ותזרים מזומנים חופשי של 16-21 מיליון דולר, ירידה לעומת רבעון מקביל.

בשנה כולה תגיע הצמיחה לכ-28%, עם הכנסות של 972-977 מיליון דולר, אך בתזרים החופשי תיתכן ירידה של עד 4% ביחס ל-2019, ל-122-127 מיליון דולר.

סמנכ"ל הכספים ליאור שמש מסביר: "כמו שאמרנו ברבעון הקודם, בגלל הצמיחה העצומה השקענו יותר בשיווק. מן הסתם, השיווק הזה הולך לייצר הרבה יותר תזרים במהלך השנה הבאה. תמיד כשיש צמיחה מטורפת יש השקעות בשיווק להאיץ את זה.

"מצד שני, יש גם השקעות בתשתיות ותמיכת לקוחות, כדי לקדם את היכולת לתמוך בכמות משתמשים כל כך גדולה שמגיעה כל חודש. בטווח קצר, גם ההפסד גדל, אבל זה בעצם משהו בריא. כשזה קורה אצלנו, הצמיחה מאוד גבוהה, כי אני מתיישר לאותו אחוז תזרים אבל בהרבה יותר כסף. ויחד עם זאת, עדיין נסיים את השנה ביותר מ-100 מיליון דולר של תזרים חופשי".

Wix-תוצאות-הרבעון-של-במיליוני-דולרים
 Wix-תוצאות-הרבעון-של-במיליוני-דולרים

"המניות ירדו, אבל חזרו לעלות"

כחלק מהצמיחה החברה מגייסת עוד עובדים וכיום יש מעל 230 משרות פתוחות בישראל. לדברי זוהר, "אנחנו בתנופה גדולה. גייסנו מתחילת השנה מעל 600 עובדים רק בישראל ויש לנו כיום 4,500 עובדים, בערך חצי מהם בישראל. אנחנו מחפשים היום עוד מפתחים, אנשי מוצר, מעצבי מוצר, מעצבי אינטרנט, אנליסטים, אנשי שיווק, אנשי תוכן וגם שירות לקוחות בעברית".

המניה טסה מתחילת השנה, אבל השבוע, כשנודע על אפשרות שהחיסון לקורונה מתקרב, התגובה הראשונית של השוק הייתה למכור את מניות הטכנולוגיה וביניהן Wix.
זוהר: "ברגע שהודיעו על החיסון, המשוואה המנטלית היא שאם הקורונה טובה לחברות הטכנולוגיה החיסון רע להן, והמניות ירדו. אבל רובן חזרו לעלות אחר כך בלי שקרה משהו חדש. זו תגובה רגשית של השוק. אני מסתכל על העסק: הוא גדל בקצבים גבוהים מאוד, השנה מצוינת ברמה העסקית עם כמות שיא של משתמשים בכל העולם. הצורך ממשיך ל-2021".

מניית-Wix-עלתה
 מניית-Wix-עלתה

בסה"כ המניה עלתה מתחילת השנה ב-120%; איך אתם רואים את זה?
"ברמה האישית ברור שמניה גבוהה משמחת יותר ממניה נמוכה, אבל זה לא ביום-יום שלנו. גם ההשפעה שלנו על המניה היא לאורך זמן: מוצרים, לקוחות, תמיכה - זה מתורגם לתוצאות פיננסיות".

על 2021 אומר שמש, כי "מה שמאוד מרגש בשנה הבאה הוא שבמהלך 2020 הוצאנו המון מוצרים חדשים בהרבה מאוד תחומים מאוד מעניינים, כמו אי-קומרס, ואין ספק ש-2021 תשקף את זה. הלך הרוח החדש על כמה חשובה נוכחות אינטרנטית זה משהו שיישאר איתנו".

גייסתם ברבעון כחצי מיליארד דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית אפסית, מה התוכניות?
שמש: "אין לנו תכנון קונקרטי מה לעשות עם הכסף. גייסנו כדי שיהיה, ובמידה ונצטרך ותנאי השוק יהיו כאלה שלא יאפשרו לעשות גיוס בתנאים נוחים. עכשיו הכסף קיים, בריבית אפס, ויושב בחשבון הבנק למקרה הצורך".