פשרה בין איסתא לתלמה נסיעות לאחר ביטול עסקת אמריקן אקפרס טרוול

המקדמה ששילמה תלמה נסיעות על אמריקן אקספרס טרוול, בהיקף של 5 מיליון שקל, תישאר בידי איסתא כפיצוי על ביטול העסקה, ובכך יסולקו התביעות שהגישו השתיים זו נגד זו

אסף גורן, מנכ”ל איסתא ישראל / צילום: עמית שיסל
אסף גורן, מנכ”ל איסתא ישראל / צילום: עמית שיסל

פשרה בין איסתא ו תלמה נסיעות אחרי ביטול עסקת רכישת אמריקן אקספרס טרוול (היסתור): המקדמה ששילמה תלמה בהיקף של 5 מיליון שקל תישאר בידי איסתא כפיצוי על ביטול העסקה, ובכך יסולקו התביעות שהגישו השתיים זו נגד זו.

לתלמה תוענק זכות סירוב ראשונה לתקופה של שנתיים במכירת מניות היסתור בכפוף לתנאים מסוימים.

בחודש ספטמבר האחרון, כשמונה חדשים אחרי שנחתם הסכם הרכישה של אמק"ס מידי איסתא, הודיעו הצדדים על ביטול העסקה בעקבות משבר הקורונה. המחלוקת בין הצדדים נגעה לדרישת איסתא לקבל פיצוי במקרה של ביטול העסקה כפי שנכלל בהסכם ואשר שיעורו אף גבוה מ-5 מיליון שקל, בשעה שתלמה טענה כי הביטול נובע מהשינוי המהותי לרעה בשוק ועל כן היא דרשה לקבל את המקדמה חזרה ולנהל מו"מ על היקף הפיצוי לאור ביטול העסקה לאור תנאי השוק שנוצרו בענף.

על פי ההסכם שנחתם בחודש ינואר, תכננה תלמה לרכוש את אמק"ס טרוול תמורת 130 מיליון שקל. איסתא החזיקה ב-82% מהחברה שפועלת במגזר העסקי של ענף הנסיעות כזכיין רשמי ובלעדי של אמק"ס העולמית, ועל כן חלקה של איסתא בתמורת המכירה עמד על 106 מיליון שקל. העסקה הייתה אמורה להתרחש לפני הנפקה שתכננה תלמה לבצע בבורסה בתל אביב - שגם היא הפכה ללא רלוונטית לאור הטלטלה שעובר ענף התיירות והתעופה.