מקאפי | בלעדי

מקאפי סוגרת את מרכז הפיתוח שלה בישראל - עשרות עובדים יפוטרו

לחברת אבטחת הסייבר יש ברמת החייל מרכז פיתוח שמעסיק כ-50 עובדים, לצד כעשרה עובדים בתחום המכירות • מייסד אוניגמה, הסטארט-אפ שעל בסיסו הוקם המרכז, טוען כי הסיבות לסגירה הן: "שער הדולר הנמוך וההתעלמות הבוטה של ממשלת הליכוד מצרכי תעשיית ההייטק המקומית"

בניין מקאפי / צילום: Shutterstock, David Peperkamp
בניין מקאפי / צילום: Shutterstock, David Peperkamp

חברת מקאפי עומדת לסגור ב-21 בינואר את מרכז הפיתוח שלה ברמת החייל ולפטר את מרבית העובדים, כך נודע לגלובס. הסניף הישראלי של חברת אבטחת הסייבר, המוכרת כמפתחת מוצר אנטי וירוס שהיה פופולרי בשנות התשעים והאלפיים, מעסיק כ-60 עובדים - מהם, כ-50 עובדי מחקר ופיתוח, והיתר בתחום המכירות.

בכוונת מקאפי להעביר ככל הנראה את פעילות המרכז לחו"ל. סיבת הסגירה היא ככל הנראה קיצוץ עלויות. טרם התקבלה תגובת מקאפי לידיעה.

את פעילות המו"פ מנהלת כוכבית אלמגור שגם עומדת בראש הסניף המקומי מאז ספטמבר 2019, ואילו את הפעילות המסחרית בישראל מנהל יניב נזרי. אלמגור הגיעה למקאפי לאחר כחמש שנים בפאלו אלטו נטוורקס, שם התחילה כדירקטורית איכות ואח"כ כמנהלת פיתוח בכירה.

מרכז הפיתוח של מקאפי בישראל מבוסס על שלוש רכישות של סטארט-אפים ישראלים בידי מקאפי. ב-2006 רכשה מקאפי את הסטארט-אפ "אוניגמה" תמורת 20 מיליון דולר.

אוניגמה, שהתמחתה בפיתוח פתרונות DLP - מניעת דליפות מתוך ארגונים - הוקמה שנתיים קודם לכן על ידי היזמים הסדרתיים אמיר שדה, ליעד אגמון וישי גרין. העסקה האחרונה שבה היה מעורב אגמון הייתה מכירת הסטארט-אפ דינמיק יילד למקדונלד'ס לפני כעשרה חודשים תמורת 300 מיליון דולר.

אחרי אוניגמה רכשה מקאפי רכשה שני סטארט-אפים ישראליים נוספים מתחום ה-DLP. ב-2011 רכשה מקאפי את "סנטריגו" תמורת כ-30-40 מיליון דולר וב-2012 את "אינסייטיקס" (Insightix) תמורת כ-4-5 מיליון דולר.

מייסד אוניגמה, ליעד אגמון, מסר בתגובה שלא הופתע מהידיעה. לדבריו, "שער הדולר הנמוך, ההתעלמות הבוטה של ממשלת הליכוד מהצרכים של תעשיית ההייטק המקומית וההתפתחות המהירה של מרכזי הייטק במדינות נוספות בעולם, הופכים לחברות בינלאומיות את ההחלטה להחזיק מרכזי פיתוח בישראל מאתגרת יותר ויותר".

מקאפי מתמקדת בשנים האחרונות בתחום אבטחת המעבר לענן, תוך שהיא מנהלת מאבק ארוך שנים, עוד מאז רכישת אוניגמה, במטרה להיפטר מתדמיתה כ"חברה של אנטי וירוס".

תדמית האנטי וירוס לא היה האתגר המורכב היחיד של מקאפי, שעברה בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות. ב-2010 נמכרה החברה לאינטל תמורת 7.7 מיליארד דולר במזומן בעסקה שהייתה בזמנו חסרת תקדים בהיקפה מצד אינטל, ונחשבת אחת ההשקעות הכושלות בתולדותיה.

כעבור ארבע שנים בלבד, נפטרה אינטל ממרבית אחזקותיה במקאפי כשמכרה 51 אחוזים מהן לקרן ההשקעות TPG תמורת 3.1 מיליארד דולר.