קבלנים ישלמו כ-919 מיליון שקל עבור 15 דונם בלבד ברמת השרון

עשרות קבלנים ניגשו למכרזי רשות מקרקעי ישראל ברמת השרון לבניית 482 דירות על קרקעות בשטח של כ-15 דונם • המחיר הממוצע במכרז לקרקע ליח"ד עומד על למעלה מ-1.9 מיליון שקל, מה שמלמד על מחירי הדירות הגבוהים שיימכרו במקום

רמת השרון / צילום: תמר מצפי
רמת השרון / צילום: תמר מצפי

הצלחה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשיווק מתחם של כ-15 דונם בשכונת מגורים חדשה בדרום רמת השרון. כחלק מהשיווק חולק המתחם לארבעה מכרזים, אליהם ניגשו עשרות קבלנים. בין הזוכים: חברת צמח המרמן ואביסרור משה ובניו. בסך הכל תקבל המדינה ממכירת המקרקעין כ-919 מיליון שקל.

מדובר בקרקעות שיהוו חלק משכונה שתיבנה מדרום ל"דרך הנופש" המתוכננת, מדרום לכביש 5, ממערב לבית העלמין קריית שאול וממזרח לנתיבי איילון ומחלף גלילות. השכונה תשתרע על שטח של כ- 825 דונם וגובלת בדרום בשכונת נווה גן. היא תכלול מעבר לבנייני המגורים, כן שימושים של מסחר, שטחי ציבור ועוד. המכרז שהסתיים כעת הוא רק לחלק מהמגרשים למגורים שכלולים בשכונה.

הזוכה הגדולה במכרז היא חברת צמח המרמן שזכתה בשניים מבין ארבעת המכרזים, ובסך הכל ב-299 דירות, תמורתם היא תשלם כ-562 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח). חברת משה אביסרור ובניו זכתה במכרז לבניית 104 דירות. הצעתה עמדה על כ-204.3 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח). חברת ג.ז. מדף 26 בע"מ, זכתה במכרז הרביעי כשהציעה 151.7 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח) לבניית 79 דירות.

ממוצע הזכיות משקף ערך קרקע לדירה של כ-1.906 מיליון שקל. לצורך השוואה לאחרונה הסתיים מכרז נדיר יחסית של רמ"י (נדיר בשל מיעוט הקרקעות של רמ"י בעיר. ג"ל) לקרקע בשכונת אם המושבות בפתח תקווה בו זכתה חברת גיא ודורון לוי. גם למכרז זה ניגשו חברות רבות והוא שיקף מחיר קרקע ליח"ד של 962 אלף שקל.