מנכ"ל חברת המשלוחים BRINGG מתאר איך עובדים בימי קורונה

גיא בלוך, המנכ"ל של חברת השליחויות והלוגיסטיקה BRINGG, מספר על השינוי תהליכי העבודה, בחברה שהמגפה דווקא הגדילה את הפעילות שלה • "מה שעשינו בחמש שנים של גדילה, עבר במערכת כבר בעשרת השבועות הראשונים של הקורונה"

גיא בלוך, מנכ"ל BRINGG / צילום: ג'ואל שטראוס
גיא בלוך, מנכ"ל BRINGG / צילום: ג'ואל שטראוס

גיא בלוך, מנכ"ל BRINGG, מה שלומכם בימים אלה?
"כחברת טכנולוגיה שמתמחה במשלוחים ולוגיסטיקה, אנחנו דווקא חווינו גדילה משמעותית ב-2020. מה שעשינו בחמש שנים של גדילה, עבר במערכת כבר בעשרת השבועות הראשונים של הקורונה.

"המערכת מבצעת הזמנות למסעדות, חנויות וכו', שרוצות לעלות על הגל הגדול של הזמנות האונליין. אנחנו מתמחים בניהול הלוגיסטיקה והמשלוחים של "המייל האחרון" - הקטע האחרון בשרשרת האספקה ממחסני הספקים עד פתח ביתו של הלקוח. ברגע שהחנויות סגורות והעסקים עוברים לאונליין, כבר לא כל כך משנה איפה נמצאת החנות וכמה שהיא יפה. מה שחשוב הוא איכות השירות, הלקוח רוצה שזה יהיה קל, זול ויעיל. רוצה שיתנו לו את כל האפשרויות - לאסוף בעצמו, שליח עד הבית וכו'. 

"יש הרבה לוגיסטיקה מאחורי זה. זה לא כל כך פשוט וקל כמו שזה נשמע. אם הלקוח רוצה לאסוף בעצמו, למשל, החנות צריכה להיות ערוכה לזה: להעריך את הזמן שייקח לארוז  את הסחורה, שהחנות תדע שהלקוח מגיע ותיתן לו להיכנס עם הרכב, שמישהו ייצא אליו עם המשלוח שלו וכו'.

"אם זה משלוח, צריך לדעת איך לתזמן שיגיע תוך שעתיים הביתה. האם הנהגים שלהם דיגיטליים? האם צריך לחבר אותם למערכת אחת? האם יש להם מספיק נהגים כדי לעמוד בזמנים? קשה לנהל את כל זה לבד. אמאזון הם מהיחידים בעולם שהצליחו לעשות את זה כך שהכול מתחבר והם יודעים לתפעל את כל המערך. 

"כולם יודעים שצריך למכור במרקטפלייס. אמאזון או וולט למשל. אבל ברגע שהמסעדה עובדת דרך וולט, הלקוח הוא כבר לא הלקוח שלה אלא של וולט, והיא מאבדת את הדאטה של הלקוח. חוץ מזה המסעדה או החנות משלמת הרבה לוולט או לאמאזון בעבור השירות - כ-30% ויותר. אבל אין להם ברירה, כי אין להם את  הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לארגן את כל זה בעצמם. אז הם יכולים להתחבר אלינו, ואנחנו ניתן להם את האפשרות לתת את כל זה ללקוח, נחבר אותם עם ציי רכב חיצוניים של 'וולטים' למיניהם".

אז איך זה משפיע עליכם?
"הלקוחות הקיימים הגדילו את היקף הפעילות, וזה עוד בלי לדבר על החדשים שהצטרפו. האתגר הוא לוודא שהמערכת יכולה לעמוד בזה. אנחנו משקיעים הרבה עבודה בייצוב של המערכת, שלא תיפול, בתשתית, בארגון, בניהול. בסך הכל זה כיף, אתגרים של גדילה: גיוס אנשים, סיבוב של גיוס כספים באמצע הקורונה. אבל צריך כל הזמן לשמור על "כוכב הצפון", ברמת ההנהגה. בשניות אתה יכול להתבלבל פה".

המלצה: ספרו של מנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, טריילבלייזר (Trailblazer): "כוחם של עסקים כפלטפורמה הגדולה ביותר לשינוי. מי שעוקב אחרי בניוף מבין שהוא התחיל ממש מלמטה. הספר מתאר איך בונים חברה, ואת הערכים שעליה היא מושתתת. אצלו זה מאוד מרכזי. זה גם הבסיס אצלי כלידר".

השראה: "סטיב קר, המאמן של קבוצת הגולדן סטייט ווריורס ב-NBA. הוא הפך אותם מקבוצה לא רלוונטית לקבוצה שהייתה בתקופתו בלתי מנוצחת, והצליח לממש את הפוטנציאל שלהם באמצעות המנהיגות שלו".