מסתמן: ישראלים בעלי דרכון ירוק יורשו לטוס ליוון ולקפריסין בסוף מרץ

ההסכם יאפשר לאלה שהתחסנו נגד קורונה לבקר במדינות לצורכי תיירות, מבלי להיות מחויבים בבידוד בהלוך ובחזור • ככל הנראה מדובר על פתיחת התיירות לקראת פסח, כלומר בסוף מרץ • גורם במשרד החוץ ציין כי ההסכם נמצא בשלב מתקדם

מסתמן: לקראת הסכם בין ישראל ויוון ובין ישראל וקפריסין, שיאפשר לתיירים בעלי דרכון ירוק (אלה שהתחסנו בחיסון לקורונה) לבקר במדינות לצורכי תיירות, ומבלי להיות מחויבים בבידוד בהלוך ובחזור. 

המטרה היא לעודד את התיירות בין המדינות, על אף שמעשית מדובר בעיקר בתיירות יוצאת מישראל. 

בין השגרירות הישראלית באתונה ובין ממשלת יוון מתקיימים מגעים בכל הנוגע לאפשרות שממשלת יוון תכיר בתעודת המחוסן הישראלי (כלומר תוותר על ההגדרה דרכון ירוק). המטרה היא לאפשר לישראלים להגיע ליוון ללא בדיקת PCR מקדימה, ללא בדיקה מדגמית עם הנחיתה ביוון (כפי שנעשה לנוחתים מישראל שם בקיץ) וללא בידוד ביוון.

ליוון יש אינטרס לעידוד התיירות שהיא מקור הכנסה מרכזי למדינה. כל ההסכמים יהיו תקפים בכפוף למצב התחלואה בשני המקומות. מחר תתקיים ישיבה של צוותים מקצועיים להמשך המתווה.

ביום שני הקרוב צפוי לבקר בישראל ראש ממשלת יוון, שר החוץ היווני ושר התיירות היווני אייפגשו עם שר החוץ גבי אשכנזי, ובמסגרת הביקור יוכרז על ההסכם. ככל הנראה מדובר על פתיחת התיירות לקראת פסח, כלומר בסוף מרץ. גורם במשרד החוץ ציין כי ההסכם נמצא בשלב מתקדם.

המשמעות, לצד פוטנציאל התיירות היוצאת מישראל ליוון ולקפריסין, היא ההכרה בתעודת המתחסן של הישראלים ככרטיס כניסה עבור תיירים שקיבלו חיסון, כפי שקיוו שיקרה בענף התיירות וכפי שמקווים שיאפשר גם תיירות נכנסת לישראל. יצוין כי הפוקוס הוא על חיסונים "מערביים" כבסיס ליצירת הסכמים דומים בין מדינות.

ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, מסר כי "ההסכם המתגבש עם יוון הוא בשורה משמחת לענף התיירות וגם לטובת עידוד ההתחסנות. יוון היא יעד מבוקש בקרב הישראלים. אנו מאמינים כי כפי שבקיץ, כאשר נפתחו השמיים ליוון הביקוש היה גבוה, גם עתה ישראלים רבים יבקשו להזמין חופשות ליעד".