נטוורקינג אפקטיבי דורש אותנטיות והדדיות: כך עושים את זה נכון

יצרתם עמוד פרופיל מדוגם? עכשיו צריך להתחיל ליצור קשרים, ויש כמה כללים שיעזרו למשוך אליכם את האנשים הנכונים • ניהול וקריירה

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה" נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה 

מרשים ככל שיהיה, פרופיל בלינקדאין או בכל רשת אחרת לא ישרת אתכם אם לא תיצרו קשרים ותפגינו נוכחות, תוך השמעת הקול האותנטי שלכם. איך עושים את זה?

1. עקביות. שם המשחק ברשת הוא חשיפה והיחשפות לאחרים. מדובר בתהליך של הכרה והערכה הדדית, תוך שמירה על קול אישי ברור. אבל אף מותג לא הפך לכזה ביום אחד. הקול האישי הזה נחשף בהדרגה. למי שעושה צעדים ראשונים ברשת לא מומלץ "להפציץ" פוסט מדי יום אלא להשתתף ולהיחשף בקבוצות הנכונות, להיות מאוזן ועקבי, וענייני.

2. קשרים איכותיים. התחברו לאנשים לפי תחומי עניין וערכים משותפים. היעזרו בחיפוש מילות מפתח באנגלית כדי למצוא אנשים, קבוצות, תוכן, פוסטים ואירועים שמדברים אליכם, ודאגו לגוון הן מבחינת תחומי עניין והן מבחינת הדרג. לפעמים מומלץ להזמין איש קשר דרך הודעה אישית (note) קצרה, שבה נדגיש את נקודות החיבור בינינו. אם אתם מעוניינים להיעזר בו, ציינו זאת במפורש והזמינו אותו גם להסתייע בכם.

3. הכול אישי. אנחנו מרגישים חיבה לאנשים שחולקים עמנו ערכים והתמודדו עם חוויות דומות. פוסט שבו תשתפו לדוגמה התנדבות מקצועית באוכלוסייה שחשוב לכם לסייע לה עשוי לחבר אליכם אחרים ולחשוף אתכם לקהלים נוספים.

4. הדדיות. השתתפו בדיונים בקבוצות מקצועיות באמצעות תגובות - כך תבטאו את המקצועיות שלכם ועם הזמן ילמדו לזהות את הקול האישי שלכם. במקביל פרגנו לאחרים ושתפו את התכנים שלהם, בתוספת תובנה משלכם.

5. סיוע לאחרים. במיוחד עכשיו, חשוב להיות קשוב למתרחש סביב ולהציע סיוע לפי יכולתכם והתמחותכם. בידקו מהי הצעת הערך המיוחדת שלכם.

אותנטיות והקשבה יעזרו לכם לטוות רשת קשרים איכותית, שתסייע לא רק להתפתח מקצועית, אלא גם להוציא חלק מהחברויות החדשות אל מחוץ לגבולות הרשת.

שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ
 שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ

הכותבת היא מומחית למיתוג וקריירה בעידן הרשתות, בעלת תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב וותק של 16 שנה במשאבי אנוש. חיה ונושמת את שוק העבודה ולינקדאין