מובילת ההייטק הישראלית שמרוויחה בגדול מהקורונה

משבר הקורונה העביר עסקים רבים לפלטפורמות הדיגיטל, והוביל להאצה בקצב הצמיחה של WIX • ספקית פתרונות התוכנה להקמת אתרי אינטרנט ומובייל הציגה בשנה שעברה התקדמות ניכרת בפעילותה עם עלייה של פי 3 כמעט במחיר מנייתה

אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: יונתן בלום

חברת וויקס.קום (WIX) היא הספקית המובילה של פתרונות תוכנה להקמת אתרי אינטרנט ומובייל, והיא נהנית מצמיחה גבוהה ועקבית, מפריסה גלובלית וממגמות חזקות בשוקי היעד.

החברה נוסדה ב-2006 והונפקה בנאסד"ק ב-2013, ולאורך השנים הציגה צמיחה דו-ספרתית גבוהה, לצד תזרים מזומנים חיובי ואיתנות פיננסית רבה. במהלך השנה שעברה הציגה WIX התקדמות ניכרת בפעילותה, על רקע משבר הקורונה ומעבר עסקים רבים לפלטפורמות דיגיטליות, עם עלייה של כמעט פי שלושה במחיר מנייתה.

בעקבות עלייה חדה זו, הגיעה חברת וויקס למקום הראשון מכלל החברות הישראליות מבחינת שווי שוק, והוא עומד כעת על כ-17 מיליארד דולר.

חברת וויקס פועלת במודל freemium, ומספקת את פתרונותיה לקהל רחב של למעלה מ-200 מיליון משתמשים פרטיים ועסקים קטנים, מתוכם כ-5.5 מיליון מנויים בתשלום.

מודל המנויים מתאפיין בנראות טובה, וההכנסות הצפויות מלקוחות קיימים בלבד בעשר השנים הקרובות מוערכות בכ-13 מיליארד דולר, בסבירות גבוהה מאוד.

תחומים חדשים והרחבת סל המוצרים

פתרונות WIX כוללים מגוון כלים להקמת אתרים פרטיים ומקצועיים, חיבור למערכות שונות (הזמנות, תשלומים, אבטחת מידע וכו') ומגוון שירותי ערך מוסף לעסקים.

משבר הקורונה הוביל להאצה בקצב הצמיחה של WIX, עקב מעבר עסקים לפלטפורמות הדיגיטל, והחברה ניצלה הזדמנות זו להגדלת השקעות בתחומים חדשים והרחבת סל מוצריה. עם הפתרונות החדשים נמנים פלטפורמה לפיתוח אתרים מקצועיים (Editor X), פתרונות לניהול סחר מקוון ולביצוע תשלומים וכן סביבת פיתוח Velo לתכנות אתרים מקצועיים (המוכרת גם בשמות Wix Code ו-Corvid).

ברבעון האחרון הציגה וויקס תוצאות שיא, עם הכנסות של 283 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 38%, והזמנות מלקוחות (collections) של כ-306 מיליון דולר (צמיחה של 35%), מעל הרף העליון של תחזית החברה ומעל תחזיות הקונצנזוס.

ההכנסות מסגמנט Creative Subscriptions של השוק הפרטי צמחו בשיעור שנתי של 25%, והן מציגות ARR (רמת הכנסות שנתית מנורמלת) של 878 מיליון דולר, ואילו הכנסות הסגמנט העסקי Business Solutions הציגו צמיחה שנתית גבוהה במיוחד של 107%.

בשנת 2020 כולה רשמה WIX הכנסות של 989 מיליון דולר ו-collections של כ-1.1 מיליארד דולר, שיעורי צמיחה של מעל 30%, ולהערכת הנהלת החברה, גם בשנת 2021 היא אמורה לשמר את קצב הצמיחה הגבוה, צמיחה של 30%-32% ב-collections ושל 29%-30% בהכנסות.

 
  

צמיחה במגזר הארגוני

הנהלת וויקס צופה צמיחה גבוהה במיוחד, בקצב של למעלה מ-100%, בפעילות התשלומים payments, המשמשת את בעלי החנויות המקוונות, הפעילות המובילה בסגמנט הפתרונות העסקיים, אשר צפויה לתרום כ-130 מיליון דולר להכנסות 2021, בהשוואה ל-54 מיליון דולר בשנה שעברה.

חברת וויקס נהנית משיעורי צמיחה גבוהים לאורך זמן, שאף האצו בתקופת משבר הקורונה, עקב מעבר עסקים רבים לערוצים דיגיטליים. אנו סבורים כי החברה ממוצבת היטב על מנת לשמור על מובילותה במגזר הפרטי ולהגדיל את דריסת הרגל במגזר הארגוני ובקרב סוכנויות פיתוח אתרים מקצועיים.

ההתקדמות בתחום ה-business solutions בעל הצמיחה הגבוהה, במיוחד בפעילות התשלומים והפינטק, אמורה לדעתנו לשמש זרז להאצה בקצב הצמיחה העתידי וכן לעלייה בתמחורה.

מניית וויקס נסחרת כעת במכפיל מכירות EV/Sales של 9 לתחזית 2022, דיסקאונט לממוצע של 12 בקרב חברות אינטרנט בעלות מודל מנויים ולמכפיל מכירות של 20 במגזר ה-SaaS, במיוחד בהשוואה לתמחורה של מובילת SaaS בשוק הסחר המקוון חברת Shopify (SHOP), הנסחרת במכפיל מכירות 32 לתחזית מכירות 2022.

 ** הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם