הציבור שנקרא להגיע ולהצביע, עדיין בוחר בנועה קירל של yes

הפרסומת של yes ממשיכה להוביל את דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בתחום הביטוח, המותגים "9" וביטוח ישיר לא יורדים מהאוויר ומהטבלה

הרעש התקשורתי ושלל הפרסומות שמצויות בימים אלה באוויר, ממשיכים לתת יתרון משמעותי מבחינת קשב למפרסמים הגדולים או לכאלה שיש להם קו פרסומי עקבי.

כמו בשבוע שעבר, כך גם השבוע הפרסומת ל-+yes באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, היא הפרסומת הזכורה ביותר, אבל כעת, כשמינון הוורסיה הקצרה בתמהיל המדיה של הפרסומת עולה על פני הארוכה יותר, זה בא לידי ביטוי גם בשיעורי הזכירות שיורדים ביחס לאלו של השבועות הקודמים. הפרסומת בכיכובה של נועה קירל  היא כאמור עדיין הזכורה ביותר, אך שיעור הזכירות שלה השבוע עומד על 10.6% - מה שלא פוגם בשיעורי האהדה להם היא זוכה, שעומדים השבוע על 15.9% והופכים את הפרסומת גם לאהובה ביותר.

 
  

קיימות בימים אלה לא מעט פרסומות לחברות ביטוח באוויר, אולם רק אי.די.אי שכמעט לא יורדת מהאוויר כשהיא עם שני מותגיה, משובצת בטבלת הזכורות והאהובות: הקו החדש של המותג "9" בכיכובו של אודי כגן זוכה מבין השניים לאהדה גבוהה יותר, וגם הוא זוכה לשיפור ביחס לפרסומת הקודמת שלו, שהייתה גם היא הראשונה. הסיבה לכך  נעוצה בפרסומת עצמה שמציעה סוג הומור דומה מאוד לזאת הקודמת, וגם בכך שככל שחולף הזמן הקהל מתרגל לפרסומת ולסוג ההומור שלה, השפה נחרתת בתודעה, ובכך היא מקלה גם על הזיכרון וגם על האהדה.

הפרסומת של ועדת הבחירות באמצעות לפ"מ היא המושקעת ביותר השבוע. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בפרסומת הושקעו כ-2.3 מיליון שקל - היקף השקעה שאיננו דומה בכלל לזה שמשקיעים גופים מסחריים בפרסומות. עם זאת, בנתון יש הטיה מסויימת: זמן האוויר אכן שווה ערך לסכום המדובר אולם לפ"מ איננה משלמת את הכול, כי לפרסומות מסוג זה מוקצות בכל יום 4.5 דקות של פרסום חינם.

כזכור, פתיחת השוק אחרי סגר, יחד עם מערכת הבחירות שבפתח וחג הפסח שמגיע מיד אחריהם, הביאו ביקושי שיא לפרסום בטלוויזיה אולם הנתונים מראים כי הביקוש מתחיל כעת להירגע: לעומת פרסום בהיקף של 45 מיליון שקל שבוע שעבר, עמד הפרסום השבוע על היקף של 40 מיליון שקל.