תקציבי הפרסום של סובארו וג'יפ עוברים לראובני-פרידן

היקף התקציבים צפוי לעמוד על כ-15 מיליון שקל בשנה • ראובני-פרידן יטפל בתקציב האונליין של המותגים, וחברת ארלו שבבעלותו תטפל בתקציבי הדיגיטל והפרפורמנס

משרד הפרסום ראובני-פרידן חוגג עם מתנת פסח משמחת במיוחד: המשרד מקבל לטיפולו נתח משמעותי מתקציב הפרסום של חברת סמל"ת ויטפל במותגים סובארו וג'יפ. היקף התקציבים צפוי לעמוד על כ-15 מיליון שקל בשנה. ראובני-פרידן יטפל בתקציב האונליין של המותגים, וחברת ארלו שבבעלותו תטפל בתקציבי הדיגיטל והפרפורמנס.

לראובני-פרידן יש תקציב רכב נוסף: המותגים לנדרובר ויגואר של חברת המזרח לשיווק מכוניות, אולם מאחר שמדובר במותגי יוקרה שאינם פועלים באותה קטגוריה כמו סובארו וג'יפ, יתאפשר למשרד להחזיק בארבעת התקציבים, למרות שמדובר בחברות שונות.

הצירוף של ראובני-פרידן למערך הפרסום של סמל"ת אינו מפתיע: מנכ"ל הקבוצה הנוכחי, שי פלדמן, שימש בתפקידו הקודם כמנכ"ל AIG. ראובני-פרידן מנהל את תקציב הפרסום של AIG, ומערכת היחסים המקצועית שלו עם אנשי ראובני-פרידן נחשבה לטובה במיוחד. לכן עם מינויו לתפקיד מנכ"ל סמל"ת רווחו בשוק ההערכות כי התקציב יועבר אליהם הרבה קודם.

אלא שראובני-פרידן טיפלו בעת מינויו של פלדמן בתקציב חברת הרכב UMI, שהיקף התקציב שלה דומה לזה של סמל"ת. באותה תקופה טופל תקציב סמל"ת במשרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, שקיבל חלק ניכר ממנו רק שנתיים לפני כן, לאחר שהקבוצה בחרה להיפרד מ"האח הגדול", אדלר-חומסקי עצמו.

סמל"ת לא נחשבה בעבר למפרסמת גדולה, ועיקר פעילותה היה שיווק המותגים אלפא רומיאו ופיאט, אולם משנת 2013 עשתה החברה קפיצה משמעותית, כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק המותג סובארו.

LEAD טיפל במותג סובארו תחת הבעלות הקודמת, וסמל"ת למעשה "ירשה" אותו והותירה את ההתקשרות על כנה. חודשים ספורים לאחר מכן עשתה הקבוצה קפיצה נוספת וקיבלה לידיה את הזיכיון ליבוא קרייזלר, ג'יפ ודודג', שהיה עד אז בחברת מכשירי תנועה. בכך הפכה סמל"ת לאחד המפרסמים הגדולים בתחום הרכב.

בתחילת 2019 נפרדה סמל"ת מקבוצת אדלר-חומסקי וריכזה את מלוא פעילותה במשרד הפרסום LEAD, אולם כבר אז העריכו בתעשייה כי התקציב לא יאריך שם ימים.

עם זאת, בחירת משרד פרסום בתחום הרכב אינו מהלך קל עבור חברת רכב שמעוניינת לשנות את מערך הפרסום: מאחר שלכל יבואן רכב יש מספר מותגים, הם מפצלים בדרך-כלל את המותגים בין מספר משרדי פרסום, ולכן לרוב המשרדים הרלוונטיים כבר יש תקציב רכב כלשהו.

לפני כחצי שנה הוחלט בסמל"ת להיפרד מ- LEAD ולרכז את תקציב הפרסום בקבוצת K-Logic, שרכשה זמן קצר לפני כן את משרד הפרסום חוליגנס. המשרד הממוזג אמור היה לתת לקבוצה שירותי פרסום באונליין ובאופליין.

זמן קצר לאחר מכן נפרדה קבוצת UMI מראובני-פרידן, שקיבל במקביל לטיפולו את תקציב המותגים לנדרובר ויגואר, שהיקפם כ-5 מיליון שקל. כך שבשורה התחתונה יוצא המשרד ברווח מהמהלך: תקציב UMI שעזב הוחלף בתקציב באותו סדר גודל (סובארו וג'יפ), ועל כך מתווספים לפחות עוד 5 מיליון שקל של לנדרובר ויגואר.

דובר קבוצת סמל"ת בחר שלא להגיב לידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת ראובני-פרידן.