קפריסין הכריזה: כל הישראלים יכולים להיכנס למדינה מ-1 באפריל

בשונה מההכרזה של ממשלת יוון שמתמקדת בכניסת תיירים מחוסנים מישראל, בקפריסין מוכנים לקבל את כל התיירים מישראל כולל ילדים • אלא שבכניסה חזרה לישראל, ילדים ואזרחים שאינם מחוסנים יידרשו לבידוד

פאפוס, קפריסין / צילום: שאטרסטוק
פאפוס, קפריסין / צילום: שאטרסטוק

גם קפריסין רוצה את התייר הישראלי - בהודעה לעיתונות מודיע משרד התיירות הקפריסאי כי מ-1 באפריל תתאפשר כניסת ישראלים לאי.

בשונה מההכרזה של ממשלת יוון שמתמקדת בכניסת תיירים מחוסנים מישראל, בקפריסין מוכנים לקבל את כל התיירים מישראל כולל ילדים: ילדים מתחת לגיל 12 לא יידרשו לבצע כל בדיקות קורונה לפני הטיסה, ילדים בגילאי 12 עד 18 יידרשו להציג בדיקת קורונה עדכנית. כל הנוסעים שיציגו תעודת מתחסן לא יידרשו להציג בדיקות קורונה לפני הכניסה לקפריסין ולא יהיו מחויבים בבידוד.

עם זאת, נציין כי ממשלת ישראל דורשת מכל היוצאים להציג בדיקות קורונה לפני טיסה ולבצע בדיקה נוספת לאחר החזרה לישראל - לפני ההמראה ובדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג. המחוסנים/מחלימים שחוזרים לישראל פטורים מחובת הבידוד אולם נדרשים כמו כלל הנוסעים לבצע בדיקות כאמור. ילדים, כמו שאר האזרחים שאינם מחוסנים, נדרשים לבידוד.

בתוך כך אחרי ההכרזה אמש (ב') של ממשלת יוון כי תקבל תיירים מישראל, חברות תעופה וסיטונאי תיירות כבר הכריזו על חבילות וטיסות שישווקו מהשבוע הבא ליעדים שונים ביוון.

בתחילה הכריזה יוון על מכסה של 10,000 איש בשבוע שיוכלו להגיע מישראל, כאשר הנכנסים למדינה חייבים להיות מחוסנים ולא יידרשו להציג בדיקת קורונה, אולם הבוקר עודכן כי על פי דרישות האיחוד האירופי כל הנוסעים יידרשו להציג בדיקת קורונה שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה ובתוך כך ביטלה את המכסה האמורה.

מאוחר יותר היום ייכנס משרד התיירות היווני מסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית.

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו הקפריסאי ניקוס כריסטודולידיס והודה לו על ההחלטה שתסייע בפתיחת השמיים וההתאוששות הכלכלית מהקורונה. אשכנזי אמר לכריסטודולידיס: "תכינו את החופים, המלונות והמסעדות לישראלים המחכים לחזור ולבקר בקפריסין. ההכרה שלכם בתעודת המתחסן תפתח את השמיים ותביא לתיירות רחבה בהקדם".