החגיגה של עובדי ההייטק: הטבת אופציות של יותר מ-1.3 מיליארד דולר לעובדי Wix

החברות הנסחרות בוול סטריט מדווחות בימים אלה על שכר הבכירים • עובדי Wix מימשו אשתקד מעל מחצית ההטבה • אופציות בעלות של 26 מיליון דולר למנכ"ל חברת הטכנולוגיה JFrog

משרדי Wix / צילום: אילן נחום
משרדי Wix / צילום: אילן נחום

מסממני הגאות במניות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט - הטבות האופציות הגדולות לבכירי ועובדי החברות, כפי שעולה מהדוחות שפרסמו לאחרונה החברות jfrog ו- Wix. כך לדוגמה, שלומי בן-חיים, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת הטכנולוגיה JFrog, קיבל בשנת 2020 אופציות בעלות של קרוב ל-26 מיליון דולר (כ-86 מיליון שקל), כך דיווחה החברה בימים האחרונים.

במסגרת זימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות, לראשונה מאז שהחברה הפכה לציבורית, היא פרסמה את עלויות שכר הבכירים בה. בן-חיים קיבל ב-2020 תגמולים בעלות כוללת של 26.7 מיליון דולר, שרובה הגדול (כ-97%) מיוחס כאמור להקצאת אופציות, והיתר מורכב משכר בעלות 443 אלף דולר, בונוס של כ-149 אלף דולר ותגמולים אחרים בגובה כ-109 אלף דולר. בחברה מציינים כי היקף התגמולים הכולל של בן-חיים נמצא מתחת לאחוזון ה-50 ביחס למנכ"לי חברות דומות.

שני בכירים נוספים בחברה - טלי נוטמן, שהיא מנהלת ההכנסות הראשית (Chief Revenue Officer), וג'ייקוב שולמן סמנכ"ל הכספים - קיבלו ב-2020 תגמולים בעלות של 3 מיליון דולר ו-2.6 מיליון דולר, בהתאמה.

JFrog מספקת פתרון שמאפשר לבצע עדכוני תוכנה רציפים. היא הונפקה לראשונה בנאסד"ק בספטמבר שעבר, לפי שווי של כ-3.9 מיליארד דולר, וכיום נסחרת בשווי של כ-4 מיליארד דולר ובמחיר דומה למחיר ההנפקה.

מספר עובדי Wix זינק אשתקד ב-50% 

החברות הנסחרות בוול סטריט מדווחות בימים אלה על שכר הבכירים בהן, בין שבמסגרת זימון לאסיפה כללית ובין שבדוחות שנתיים מורחבים. מלבד JFrog, ישראלית נוספת שדיווחה על שכר הבכירים בה היא חברת האינטרנט Wix.

ב-Wix, המאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות, עמדה עלות שכרו של המייסד והמנכ"ל אבישי אברהמי על כ-2.3 מיליון דולר ב-2020, מתוכם קרוב ל-2 מיליון דולר תגמול הוני. ארבעה בכירים נוספים - הנשיא ניר זוהר, סמנכ"ל הכספים ליאור שמש, סמנכ"ל השיווק עומר שי וסמנכ"ל המו"פ יניב אבן-חיים - קיבלו תגמולים בעלות של 1.2-1.8 מיליון דולר.

הדוח המורחב שפרסמה החברה מגלה כי מספר עובדי Wix זינק בשנה שעברה ב-50% - מ-3,071 ל-4,628 (מתוכם 3,934 בישראל). העלייה הגדולה במניית Wix ב-2020, בשיעור של 110%, הובילה לכך שעובדי החברה מימשו בשנה שעברה אופציות שהיו להם, במחיר מימוש ממוצע של כ-12.6 דולר לעומת מחיר ממוצע של 212 דולר בו נסחרה המניה, כאשר ההטבה המגולמת במימוש הייתה כ-697 מיליון דולר. בסוף השנה היו לעובדים כ-2.8 מיליון אופציות שניתנות למימוש ונמצאות "בתוך הכסף", וההטבה המגולמת בהן היא כ-625 מיליון דולר.