מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בן מוסקל פורש מתפקידו

מוסקל כיהן בתפקיד שלוש שנים ובשלב זה טרם מונה לו מחליף • עד לבחירתו של מנכ"ל חדש ינהל את המשרד יוסי לובטון לשעבר מנכ"ל המשרד ובשלוש השנים האחרונות יו"ר הקבוצה

בן מוסקל, מנכ"ל בואמן בר ריבנאי / צילום: איל יצהר
בן מוסקל, מנכ"ל בואמן בר ריבנאי / צילום: איל יצהר

שינויים בצמרת בקבוצת הפרסום פובלסיס ישראל : לגלובס נודע כי בן מוסקל מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי פורש מתפקידו. מוסקל כיהן בתפקיד שלוש שנים ובשלב זה טרם מונה לו מחליף. עד לבחירתו של מנכ"ל חדש ינהל את המשרד יוסי לובטון לשעבר מנכ"ל המשרד ובשלוש השנים האחרונות יו"ר הקבוצה.

מוסקל הצטרף לקבוצת פובליסיס לפני כמעט שש שנים. קודם לכן כיהן במספר תפקידים בכירים בקבוצת הפרסום מקאן ת"א שם תפקידו האחרון היה סמנכ"ל לקוחות. חבירתו לקבוצת פובליסיס לא הייתה מובנית מאליה, זאת מכיוון שבין מקאן לבאומן שררה באותה תקופה יריבות מרה סביב המעבר של נדב פרסמן מתפקיד מנהל הקריאטיב הראשי בבאומן למנהל הקריאטיב הראשי במקאן. הדבר התרחש בתקופה הראשונה של עמית משיח בתפקיד מנכ"ל מקאן.

מוסקל עצמו גויס למקאן על ידי המנכ"ל שקדם למשיח ריצ'י האנטר אחרי שכיהן במספר תפקידים בתחום השיווק בהם מנכ"ל חברת yellow ומנהל הפיתוח העסקי של שופרסל שם עבד איתו הנטר לפני מינויו למנכ"ל מקאן.

במשך תקופה מסוימת נתפס מוסקל כמי שצפוי להחליף את הנטר לכשיעזוב, אך כאמור בסופו של דבר לתפקיד מונה עמית משיח, ומאותו רגע ברור היה שזאת רק שאלה של זמן עד שמוסקל יעזוב.

ואכן ההזדמנות הגיעה זמן לא רב לאחר מכן כשבקבוצת פובליסיס החלו לבנות מחדש את הדרג הניהולי של הקבוצה. באותה תקופה כיהן בתפקיד מנכ"ל המשרד יוסי לובטון אך כבר היה ברור שתוך זמן מסוים הוא צפוי להתמנות ליו"ר הקבוצה.

בשונה מהמקובל בענף, מוסקל הצטרף למשרד ללא תואר רשמי אך ברור היה כי הוא צפוי להוות גורם חשוב בעתודה הניהולית שלו ומי שיתמודד בבוא העת על תפקיד המנכ"ל בבאומן או בחברות האחרות של הקבוצה.

ואכן, לפני שלוש שנים לובטון מונה ליו"ר ומוסקל נכנס לנעלי המנכ"ל. עתה כאמור הוא החליט לעזוב את המשרד, והבוקר שיתף את ההנהלה בהחלטתו.

פובליסיס: אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם

קבוצת פובליסיס היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם בכלל ובישראל בפרט. הקבוצה מונה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי (שמדורג באופן קבוע כאחד משלושת משרדי הפרסום הגדולים בישראל), את גליקמן שמיר סמסונוב ואת ליאו ברנט. בנוסף כוללת הקבוצה את חברת המדיה "זניט מדיה", את חברת טכנולוגיות הפרסום "מינט" ואת חברת הקד"ם והשיווק הישיר סופר פוש.

בן מוסקל מסר בתגובה כי "אחרי עשור בענף הפרסום אני מרגיש צורך פנימי לעשות שינוי ולחפש אתגרים שיאפשרו לי להצית מחדש את הבערה הפנימית, כפי שעשיתי לפני עשור, כשעברתי אחרי עשור בתחום הקמעונאות לתחום הפרסום.

"ההחלטה באה אחרי "שנת הקורונה", שנה שאני מסכם כשנה שבה למרות האתגר, בראש ובראשונה עסקתי בשמירה על העובדים, ויחד עם השותפים שלנו הרמנו את הראש, הפשלנו שרוולים, הוכחנו תושייה, עם המון הקרבה הסתערנו יחד על המטרה.

"שמרנו על האנושיות שלנו וסיימנו שנה עסקית טובה שבה הגענו לכל היעדים שהגדרנו לעצמנו: ניצחונות שיווקיים, הגדלנו את הפעילות, את מצבת הלקוחות, וזאת גם תודות לעבודה שעשינו בשנים האחרונות בהעמקה בתקציבים של הלקוחות הגדולים, שהיא ההוכחה הכי גדולה לשותפויות הנהדרת שיצרנו.".