טיסה מסחרית ראשונה של איתיחאד נחתה בתל אביב

הקו של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי לת"א יפעל בתדירות של שתי טיסות בשבוע • חברת הלואו קוסט וויז אייר הודיעה על השקת קו של ת"א-אבו דאבי

טיסה מסחרית ראשונה של אתיחד בישראל / צילום: סיון פרג'
טיסה מסחרית ראשונה של אתיחד בישראל / צילום: סיון פרג'

התעופה מתעוררת: טיסה מסחרית ראשונה של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד איירוויז, נחתה בתל אביב. בכך יוצא לדרך קו שיפעל בשלב זה בתדירות של שתי טיסות בשבוע. מדובר באחת מחברות התעופה המוערכות והמעוטרות בעולם. עוד לפני הנחיתה בשעות הצהריים ביום שלישי, נוכחותה של איתיחאד בפרסומים ברשתות החברתיות בעברית בלטה לצד המסר הברור לגבי תוכניותיה לשוק הישראלי - טיסות המשך מאבו דאבי ל-40 יעדים, רובם במזרח הרחוק. עבור הנוסע הישראלי מדובר בקיצור משך הטיסה במסלול שחולף מעל שמי ערב הסעודית.

במטוס שהגיע ארצה נכחו בין השאר שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה ומנכ"ל איתיחאד איירוויז טוני דאגלס.

דאגלס אמר "זה כבוד וגאווה עבורי להיות כאן היום. מעולם לא זכיתי לכזו קבלת פנים חמה במדינות שבהן ביקרתי. זה רגע מכונן. אני אקדם במרץ את המדינה שאני גר בה ושאני אוהב, איחוד האמירויות. זה מקום מדהים לבקר בו. נאפשר לשתי האוכלוסיות לבקר בשתי המדינות ולצבור חוויות מדהימות".

בהקשר הזה יצוין כי ישראלים מחוסנים פטורים מבידוד בכניסה לאבו דאבי כשישראל הוגדרה כמדינה ירוקה על ידי איחוד האמירויות. מנגד, הכניסה לבעלי אזרחות זרה אינה מותרת לישראל כך שההדדיות שעליה מושתת ההסכם בין המדינות - עדיין לא תבוא לידי ביטוי. יבדומה לישראל גם תושבי איחוד האמירויות ברובם כבר חוסנו נגד קורונה.

טוני דאגלאס, מנכ"ל אתיחד / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 טוני דאגלאס, מנכ"ל אתיחד / צילום: מיכל רז חיימוביץ

השגריר הטרי התייחס לפוטנציאל שטומנים בחובם ההסכמים בפן המסחרי, התרבותי, הטכנולוגי והחינוכי: "הכול יוכל לצאת אל הפועל כשנצליח להביא אנשים זה אל זה. ההתחלה של הקו מבירתנו האהובה אבו דאבי הוא חלק מתקופה חדשה". עוד אמר השגריר אל חאג'ה כי בכוונת חברת הלואו קוסט אייר ערביה להשיק קו לתל אביב. "פליי דובאי כבר טסים לכאן, והיום איתיחאד מצטרפת, ואליה יצטרפו בקרוב גם חברת התעופה אמירייטס מדובאי ואייר ערביה".

שגריר האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג׳ה / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 שגריר האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג׳ה / צילום: מיכל רז חיימוביץ

טיסה מספר EY598 שנחתה בשעות הצהריים זכתה לטקס ההסלנה המסורתי. זמן קצר לפניה נחת בנתב"ג גם מטוס מטען של איתיחאד. הטיסות בקו יופעלו במטוסי הדגל של החברה, דרימליינר 787-9 בהם 290 מושבים - 28 מהם במחלקת עסקים ו-262 במחלקת תיירים.

טקס ההסלנה המסורתי לכבוד הטיסה מסחרית ראשונה של אתיחד בישראל / צילום: סיון פרג'
 טקס ההסלנה המסורתי לכבוד הטיסה מסחרית ראשונה של אתיחד בישראל / צילום: סיון פרג'

זמן קצר אחרי הגעת המטוס הכריזה גם חברת הלואו קוסט וויז אייר שמפעילה בסיס ממנו היא יכולה להפעיל טסיות (האב) באבו דאבי על השקת קו ישיר בין תל אביב לאבו דאבי. הקו של וויז אייר יפעל בתדירות יומית. הטיסה הראשונה מתוכננת ל-18 באפריל. מחירי הטיסות מתחילים במועדים מסוימים ב-89 שקל לכיוון (ללא כבודה) ובחלק מהמועדים הם עולים ל-200 עד 280 שקל למחיר הבסיסי לטיסה.