אבא שלי

בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס הראל ויזל מספר על תמונה מפתיעה של אביו המנוח: "התמונה היא חלק מהותי בישראליות שלי" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד 

"לפני עשר שנים הוזמנתי עם אשתי לארוחת ערב בבית של אנשים שלא הכרתי. באותה תקופה התמודדתי על הזיכיון לאמריקן איגל בישראל, וקרובי משפחה ישראלים של הבעלים, ג'יי שוטנשטיין, הזמינו אותי לארוחת ערב שערכו לכבודו כאשר הגיע לביקור בארץ, כדי שאוכל להכירו. בזמן הארוחה, הוא שאל באנגלית כל אחד מהמשתתפים היכן שירת בצבא.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"בעלת הבית סיפרה ששירתה בדובר צה"ל במלחמת ששת הימים, בהפצת תמונות מהקרבות לעיתונים השונים, והתברר שעוד יש לה במרתף תמונות מהמלחמה. שוטנשטיין ביקש לראות, ובעלה העלה קופסת עץ ישנה, והתחילו להוציא ממנה תמונות. ראשונה הייתה התמונה המפורסמת של אריק שרון בתעלה, והבעלים אמר 'אריק, מיי פרנד, הייתי אצלו בחווה'. השנייה הייתה התמונה המפורסמת של יצחק רבין עם עוזי נרקיס מהכותל. ובאופן מפתיע, התמונה השלישית בערימה הייתה של אבא שלי, אז רס"ן צעיר, עם דוד שלי.

מהאוסף הפרטי של הראל ויזל
 מהאוסף הפרטי של הראל ויזל

"אני לא יודע למה התמונה הזאת צולמה, ומדוע נשמרה דווקא בין תמונות האלופים. היא גם מעולם לא פורסמה. אבא שלי נפטר כשהייתי צעיר, ועד היום קשה לי להסתכל בתמונותיו. אז למרות שאני לא אדם רגשן, התמונה שהתגלתה בפניי באותו ערב גרמה לי להיזכר באבי, ואף לדמוע מהתרגשות. התמונה שנכנסה למרתף בבית שלא הכרתי כשהייתי בן שנה, ב-1967, ויצאה ממנו ב-2011 בצורה כל כך מקרית, והגיעה אליי, היא עבורי חלק מהותי בישראליות שלי".