שוק נצרת

ג'וליה זהר, מנכ"לית ובעלי "אגס ירוק מסחר ושירותים" (טחינה אל ארז), על פנינה מיוחדת בנצרת: "החלום שלי שהשוק יהפוך למקום חי עם הרבה מוזיקה, ובתי קפה" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד  

"בנצרת יש לנו פנינה שנקראת שוק נצרת העתיק ההיסטורי, עם בניינים יפים בני 100 שנה.

"המשפחות שגרו שם נהגו לבנות בקומה הראשונה מקום מסחרי, ומעליה בנו את ביתם. בזמנו השוק היה מרכז העיר, כל הקניות היו מרוכזות שם - בגדים, זהב, ירקות, קטניות, קליית קפה שטוחנים במקום, כלי בית וכן הלאה. אנשים היו באים מכל הכפרים מסביב לעשות קניות בנצרת, ותמיד היה צפוף. באותם ימים רכבים לא הגיעו לשוק, ולכן השתמשו בגמלים ובחמורים להובלת הסחורה.

השוק בנצרת / צילום: Shutterstock
 השוק בנצרת / צילום: Shutterstock

"לאט לאט, עם השנים, התחילו לפתוח חנויות בכביש הראשי בנצרת וגם בכפרים. התחילו גם לרכוש מכוניות, עד שכמעט בכל בית הייתה אחת. זה החזיר את השוק אחורה, עד שהוא כמעט נעלם. חלק גדול מהחנויות נסגרו, למעט כמה בודדות ששמרו על המסורת והפכו ל'שומרות השוק'.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"היום יש שם נשים אמניות שפתחו גלריות לאמנות, בתי אירוח ובתי קפה קטנים, שהחזירו לשוק קצת חיים. אבל החלום שלי הוא שהפנינה הזאת תהפוך להיות כמו הפלאקה שבאתונה - מקום חי עם הרבה מוזיקה, ובתי קפה שישמשו את התושבים ואת התיירים שבאים לעיר מכל העולם. זה יכניס כסף לעיר, ויחזיר לה גם את שמחת החיים".