שר התיירות היווני: "לא הגיוני לחסן את כולם בישראל, ואז להטיל הגבלות"

האריס תיאוהאריס התייחס היום למתווה התיירות הנכנסת לישראל, שבמסגרתו יורשו להיכנס תיירים מחוסנים דרך טיולים מאורגנים בלבד • שר התיירות התייחס גם לציפייה לתייר הישראלי: "צופים הכפלה בהיקף התיירים הישראלים בקיץ הקרוב מ-13.5% ל-25%"

שר התיירות היווני האריס תיאוהאריס במסיבת העיתונאים של מלונות בראון / צילום: יח"צ, רפי דלויה
שר התיירות היווני האריס תיאוהאריס במסיבת העיתונאים של מלונות בראון / צילום: יח"צ, רפי דלויה

"לא הגיוני לחסן את כולם בישראל ואז להטיל הגבלות", כך אמר שר התיירות היווני, האריס תיאוהאריס. "נעשה מאמצי הידברות להסיר את המגבלות האלה. אנחנו מקווים מאד שהממשלה שלכם תסיר את הבירוקרטיה בצד שלכם כמו שאנחנו עשינו בצד שלנו", את הדברים אמר השר היווני ביחס למתווה התיירות הנכנסת לישראל. המתווה עדיין לא נוסח סופית והוא מכוון ל-23 למאי, שבמסגרתו יורשו להיכנס תיירים מחוסנים, במסגרת של טיולים מאורגנים בלבד ויידרש מהם לבצע בדיקה סרולוגית (בדיקת דם) עם הגעתם ארצה.

בנוסף, שלל סימני שאלה תלויים מעל המתווה. הסכם הדדי כפי שדובר עת ביקר ראש ממשלת יוון בישראל? לא בתוכניות. מנגד, ביוון, שבה מבקרים יותר מ-30 מיליון תיירים בשנה ונשענת על תיירות כמשאב כלכלי עצום, כבר בונים על התיירים הישראלים המחוסנים.

את הדברים אמר השר במסגרת מסיבת עיתונאים שכינסה רשת בראון, שצפויה להשיק שורה של בתי מלון ביוון. לדבריו, ההגבלות ביוון יוסרו ב-14 במאי והציפייה כאמור היא לבואם של התיירים הישראלים. תיאוהאריס העריך כי "אנו צופים הכפלה בהיקף התיירים הישראלים בקיץ הקרוב מ-13.5% ל-25% בעקבות הפתיחה של יוון למחוסנים הישראליים".

השר עלה לשיחה בזום ואמר כי "אנחנו מחכים לכם ביוון. אני חושב שיוון הוכיחה כמה שוק התיירות הישראלי חשוב לה, בעיקר בגלל החיסונים. מבצע החיסונים בישראל עוזר לכם לחזור לנורמליזציה במהרה. כשתסירו את ההגבלות הנוספות על החזרה לארץ, בתקווה שזה יקרה כמה שיותר מוקדם, זה יעזור לתייר הישראלי". 

"הודענו שאנחנו פותחים את שערינו ב-14 במאי בהינתן שהישראלים יהיו מחוסנים. הצעד הראשון שנקטנו כבר בחודש מרץ, היה לאפשר כניסה ללא בידוד לאנשים מחוסנים, וכיום אנחנו נכנסים לשלב השני: אנחנו פותחים 9 שדות תעופה - חאניה, הרקליון בכרתים, קוס, מיקונוס, סנטוריני, סלוניקי, אתונה וקורפו. אלו תשעה יעדים אליהם יכולים להיכנס מחוסנים או אנשים שעברו בדיקה שלילית".

לשאלה מתי צפויים להיפתח מקומות הבילוי והמסעדות ביוון השיב השר: "אנחנו מסירים את ההגבלות בצורה הדרגתית. תיירים ואזרחים יקבלו את אותו מרחב המחייה. אנחנו פותחים את התיירות ב-2 במאי, ומיד לאחר מכן ייפתחו המקומות לאט לאט. כרגע ניתן כבר לאכול במלונות עצמם". עוד אישר כי לא ניתן לעבור בין איים או ערים במדינה: "כרגע התנועה מוגבלת, ואנחנו לא יודעים לומר אם המגבלות יוסרו לפני סוף אפריל. אתה יכול כרגע לעבור משדה התעופה למלון אותו הזמנת".

"ילדים עד גיל 6 יצטרכו להיבדק לפני הגעה"

אחת הסוגיות המאתגרות קשורות לילדים הלא מחוסנים. בשלב זה, עם שובם לישראל הם יידרשו לבידוד ולפני הטיסה, בדומה למבוגרים המחוסנים, הם יידרשו לבדיקות קורונה. השר הסביר כי "זה נושא דינמי שישתנה תוך כדי תנועה. לגבי ילדים יש בעיה, משום שהמומחים אומרים שהם מפיצים יותר במהירות את הווריאנטים החדשים. ילדים עד גיל 6 בוודאי יצטרכו להיבדק לפני".

קבוצת מלונות בראון רוכשת 24 מלונות חדשים שיוקמו בתקופה הקרובה - רובם הגדול ביוון. המלונות ימנו 2,300 חדרים וגם 150 יחידות למגורים. מבחינת לאון אביגד, מנכ"ל ובעלים מלונות בראון, אתונה יכולה להוות תחליף לערים באירופה וגם לאיסטנבול כיעד נחשק לישראלים. המלונות שיושקו ממוקמים ברחבי אתונה, בלוטרקי שם צפוי לקום קזינו גדול, שני מלונות יוקמו בסלוניקי וגם בקפריסין - לימסול. המלונות מגוונים במנעד של סגנונות ומחירים ממלונות אורבאניים, דרך מלונות סוויטות ועד לריזורטים על חופי הים.