Wix רוכשת סטארט-אפ המספק טכנולוגיה ליצירת גיפטקארד

הסטארט-אפ הישראלי Rise.ai מספק טכנולוגיה לעסקים ליצירת שוברי מתנה (גיפטקארד) וזיכויים עבור המותגים שלהם, והפתרונות שלה מיועדים לניהול מערכת היחסים של העסקים עם לקוחותיהם

אבישי אברהמי - מייסד ומנכל וויקס Wix / צילום: צילומי מסך מתוך אתר החברה
אבישי אברהמי - מייסד ומנכל וויקס Wix / צילום: צילומי מסך מתוך אתר החברה

חברת האינטרנט Wix מרחיבה את פלטפורמת המסחר המקוון שלה בעזרת רכישה של חברת הסטארט-אפ הישראלית Rise.ai. החברה הנרכשת מספקת טכנולוגיה לעסקים ליצירת שוברי מתנה (גיפטקארד) וזיכויים עבור המותגים שלהם, והפתרונות שלה מיועדים לניהול מערכת היחסים של העסקים עם לקוחותיהם, באמצעות כלים כמו כרטיסי שי, כרטיסי מועדון, תוכניות תגמולים ועוד.

Wix, שהפלטפורמה שלה מיועדת להקמה ולניהול של אתרי אינטרנט, מאפשרת למשתמשים בה גם לבצע מסחר מקוון (eCommerce) ולמכור מוצרים אונליין, ובחברה מעריכים כי הכלים שמציעה Rise.ai יסייעו לבעלי העסקים להגדיל את ההכנסות מלקוחות ולעודד רכישות חוזרות. לפי הודעת Wix, ב-2020 סלקו משתמשי Wix מעל 5.4 מיליארד דולר בעסקאות מקוונות באמצעות הפלטפורמה שלה, גידול של 126% לעומת 2019.

פייסבוק כבר התלהבה

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 16.3 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 18% במחיר המניה מאז השיא אליו הגיעה בפברואר האחרון, ועלייה של 119% בשנה החולפת.

הסכום שמשלמת החברה תמורת Rise.ai לא דווח, כלומר מדובר בסכום שאינו מהותי עבור Wix, שבסוף שנת 2020 היו לה בקופה מזומנים והשקעות בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר, לעומת חוב לטווח ארוך בסך 834 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה.

Rise.ai הוקמה ומנוהלת על-ידי יאיר מירון. לפי נתוני IVC, החברה גייסה בשנת 2017 כ-454 אלף דולר מקרן ההון סיכון Peregrine, וקודם לכן גייסה סכום לא ידוע מחממת אינסנטיב. בגלובס דווח לפני כשנה כי החברה נבחרה על-ידי פייסבוק למיזם של שוברי מתנה.

"הפתרון הטוב ביותר בשוק"

לדברי אריק פרץ, מנהל Wix eCommerce, "אנחנו נרגשים לקבל אלינו את צוות Rise.ai, שמביא עמו מומחיות ויכולות חדשות לצוות. הכלים הנוספים שנספק לבעלי עסקים יסייעו להם להגדיל את הכנסותיהם מלקוחות לאורך זמן, ולהעצים את הרווחיות והיעילות של העסק שלהם. הפתרון של Rise.ai נחשב לטוב ביותר בשוק, והאינטגרציה עם המוצר שלהם תספק למשתמשי Wix כלים נוחים ליצירת קשר עם לקוחותיהם, ובסופו של דבר להגברת הנאמנות לעסק ולגידול בהכנסות".

יאיר מירון, מייסד ומנכ"ל Rise.ai, מסר כי "יצירת קשר אפקטיבית ושימור לקוחות נמצאים בראש סדר העדיפויות של עסקים ברחבי העולם, מאחר שעלויות הרכישה של משתמשים חדשים ממשיכות לעלות. מאז הקמת החברה, סיפקנו לעשרות אלפי מותגים פתרונות לגידול בנאמנות לקוחות ולהידוק הקשר עמם, וכך סייענו להם לצמוח. אנחנו שמחים להצטרף ל-Wix כדי להביא את Rise.ai למאות אלפי חנויות מקוונות ברחבי העולם, ולעזור להן להצליח".