גם אייל רביד רוצה לסמן "וי" על רכישת מניות פז

רשת הקמעונאות ויקטורי דיווחה כי היא במגעים עם גופים מוסדיים לרכישת מניות של חברת האנרגיה

אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי / צילום: אבי רוקח

רשת הקמעונאות ויקטורי מצטרפת למאבק על רכישת השליטה בחברת פז . הרשת דיווחה כי היא מנהלת מגעים לרכישת מניות פז מגופים מוסדיים, אולם הדגישה כי בשלב זה אלה טרם הבשילו לכדי הסכם מחייב.

פז, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל, לאחר זינוק דו-יומי של 15%, מתנהלת בשנים האחרונות כחברה ללא גרעין שליטה, מאז מכר בעל השליטה הקודם צדיק בינו את מניותיו לגופים המוסדיים בעקבות דרישות חוק הריכוזיות. ויקטורי, שבשליטת אייל רביד, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה של כ-90% בשלוש השנים האחרונות.

מרבית הגופים המוסדיים בישראל מחזיקים כיום במניות פז, כך שבפני רביד וויקטורי עומדות אפשרויות רכישה רבות. רשימת בעלי העניין בפז כוללת את מנורה מבטחים (9.81%), כלל ביטוח (9.93%), מגדל (9.7%), הפניקס-אקסלנס (9.69%), הראל (9.04%), פסגות (6.43%) ומיטב דש (6.76%). החזקות קטנות יותר נמצאות בידיהן של ילין לפידות, אלטשולר שחם, אנליסט, הקופות המפעליות וחברות קרנות הנאמנות של אי.בי.אי, איילים, ורוטשילד.

יש לציין כי ויקטורי נמנעה מלפרסם נתונים על היקף ההשקעה המתוכנן במניות פז, אולם חשוב להדגיש כי רק השקעה של מאות מיליוני שקלים תעניק לה השפעה אפשרית על פז ופעילותה. לפי חוק החברות יכולה ויקטורי לרכוש עד 24.99% ממניות פז שלא במסגרת הצעת רכש, והשקעה בהיקף כזה תסתכם ב-1 מיליארד שקל לפחות.

אתמול (א') דווח כי חברת לאומי פרטנרס גיבשה קבוצת משקיעים לצורך רכישת גרעין שליטה בחברת פז בדרך של הקצאת 20%-25% ממניותיה לפי שווי חברה של 3.8-4 מיליארד שקל. מלבד לאומי פרטנרס, כוללת הקבוצה גם את יזם הנדל"ן רוני יצחקי; האחים לבנת ששולטים בחברת תעבורה; וכן קרן התשתיות תש"י בניהולו של ירון קסטנבאום.

פז מצידה עדכנה כי דירקטוריון החברה בראשות היו"ר, הראל לוקר, קיים אתמול דיון בנושא הצעות הרכישה שקיבלה החברה ממספר גורמים. "בדיון זה החליט הדירקטוריון לקיים הליך של בחינה בדבר אפשרויות וחלופות שונות בקשר עם ביצוע הקצאה פרטית מהותית של מניות, או העברה או מכירה של השליטה בחברה לידי משקיעים פוטנציאליים, בין בדרך של הקצאת מניות, בין בדרך של מיזוג ובין בדרך אחרת".