האם בקרוב לא תוכלו לטוס לאיטליה ללא אישור ועדת חריגים?

ממשלת איטליה צפויה לאפשר לאזרחים ממדינות עם תחלואה נמוכה להגיע לביקור תיירותי במדינה החל מ-15 במאי • מנגד, משרד הבריאות מודיע כי ייתכן שאיטליה תיכנס לרשימת המדינות שחל איסור לנסוע אליהן ללא אישור מוועדת החריגים

תיירים בקוליסאום ברומא. האתר נפתח מחדש בסוף אפריל / צילום: Associated Press, Domenico Stinellis
תיירים בקוליסאום ברומא. האתר נפתח מחדש בסוף אפריל / צילום: Associated Press, Domenico Stinellis

גם איטליה מצטרפת לרשימה: מסתמן כי מ-15 במאי ישראלים יוכלו להגיע לאיטליה מבלי להיכנס לבידוד. ההקלות של ממשלת איטליה למבקרים כוללות תיירים ממדינות אירופה, מבריטניה ומישראל.

לפני שבוע הכריז ראש ממשלת איטליה מריו דראגי "כי זהו הזמן להזמין חופשה", וכי איטליה "מוכנה לקבל בחזרה את העולם". בתוך כך,  הוא הצהיר כי איטליה תיישם מדיניות של "תעודת מעבר ירוקה" מאמצע מאי עבור אזרחים המגיעים ממדינות בהן התחלואה נמוכה.

איטליה מצטרפת לבריטניה, שכבר הכריזה כי מ-17 למאי הישראלים שמגיעים לבקר במדינה יהיו פטורים מחובת בידוד. גם גרמניה ודנמרק כבר אימצו את המלצת האיחוד האירופי, לפיה ישראל תיכלל ברשימה המצומצמת של מדינות שהמגיעים מהן יהיו פטורים מבידוד. כל מדינה המשתייכת לאיחוד האירופי רשאית ליישם את המדיניות שלה באשר להכנסת אזרחים מהמדינות שמוגדרות ירוקות.

ההמלצה היא להקפיד ולבדוק כיצד מתנהלת המדינה שאליה אתם מבקשים לטוס, האם קיים בה סגר, האם מקומות הבילוי פתוחים ומהן המגבלות. באשר לאיטליה, למשל, מצב התחלואה נכון לאתמול (א') משקף כ-8,300 מקרי קורונה חדשים, אולם בימים הקודמים נרשמו כ-10 מקרים חדשים ביום. איטליה כבר הייתה במספרים גבוהים בהרבה שהגיעו גם ל-40 אלף מאובחנים ביום בחודש נובמבר האחרון. 

משרד הבריאות מצנן את ההתלהבות 

בשעה שרבים מהישראלים מחכים לפתיחה של איטליה, אחת המדינות האהובות על התייר הישראלי, באתר פיקוד העורף במסגרת הנחיות ליוצאים לחו"ל מצוין כי "בעקבות רמת התחלואה באיטליה, משרד הבריאות הודיע כי ייתכן שהיא תיכנס לרשימת המדינות שחל איסור לנסוע אליהן ללא אישור ועדת חריגים החל מ-17.5.2021".

באתר מצוינת רשימת המדינות שמשרד הבריאות מזהיר מפני נסיעה אליהן ואת ההמלצה הכוללת להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו. המשרד מזהיר מפני נסיעה לאיזור הודו, איי סיישל, גיאורגיה, מולדובה, מלדיביים, פיליפינים, צרפת, קפריסין, רוסיה ותאילנד לאור מצב התחלואה במדינות אלה. רשימת המדינות שנאסר לטוס אליהן למעט באישור ועדת חריגים כוללת כיום את אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו,, מקסיקו וטורקיה ומ-17 למאי גם ארגנטינה.