בסוף יוני: אסיפות לאישור מיזוגי ה-SPAC של איירון סורס, פיוניר וטאבולה

שלוש חברות טכנולוגיה ישראליות מתקדמות לקראת השלמת המיזוג שלהן לחברות SPAC והפיכתן לחברות ציבוריות בוול סטריט

חברי הנהלת איירון סורס / צילום: אדם פרימר
חברי הנהלת איירון סורס / צילום: אדם פרימר

בגזרת הנפקות ה-SPAC בוול סטריט, שלוש חברות טכנולוגיה ישראליות מתקדמות לקראת השלמת המיזוג שלהן לחברות SPAC והפיכתן לחברות ציבוריות בוול סטריט. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, המגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברות קיימות תוך פרק זמן מוגדר, אחרת יידרשו להחזיר את הכסף למשקיעים. זה היה אחד הטרנדים הבולטים בוול סטריט מאמצע 2020 עד לפני כחודשיים, ומאות חברות SPAC גייסו כסף והודיעו על רכישות - גם בישראל.

בסוף יוני ייערכו שלוש אסיפות בעלי מניות של חברות SPAC, לאישור המיזוגים של איירון סורס, פיוניר וטאבולה. איירון סורס מתמזגת לחברת Thoma Bravo Advantage לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר - השווי הגבוה ביותר עד כה שניתן לחברה מישראל במסגרת מיזוג ל-SPAC. איירון סורס מנוהלת על-ידי תומר בר זאב, מייסד משותף בחברה, והיא פיתחה פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות. אסיפת בעלי המניות של ה-SPAC תתכנס ב-22 ביוני לאישור העסקה.

בנט משקיע בפיוניר

למחרת תתכנס האסיפה של FTAC Olympus Acquisition, חברת SPAC בהובלת אשת העסקים בטסי כהן, לאישור המיזוג של חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. השבוע נודע כי אחד המשקיעים בפיוניר הוא נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה וראש הממשלה המיועד.

אסיפה נוספת שכבר זומנה היא של ION Acquisition Corp, חברת SPAC מישראל בהובלת יונתן קולבר וגלעד שני, ובה יעלה לאישור המיזוג של חברת המלצות התוכן טאבולה, בהובלתו של אדם סינגולדה, לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. האסיפה תיערך ב-28 ביוני.

סלברייט עברה לרווח תפעולי

בתוך כך, חברת המודיעין הדיגיטלי סלברייט שצפויה להתמזג לחברת SPAC לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר, פרסמה נתונים פיננסיים מהרבעון הראשון. הכנסות החברה צמחו ב-38% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-53.3 מיליון דולר. החברה עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי בסך 4.4 מיליון דולר, והציגה EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 11.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA מתואם שלילי של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם התזרים מפעילות הפך משלילי לחיובי, בגובה 218 אלף דולר. ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) הסתכם ב-150 מיליון דולר, עלייה של 53%.

לדברי יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט, "סלברייט התחילה טוב מאוד את שנת 2021, עם צמיחה בהכנסות ושיעור רווחיות ברבעון הראשון שעלו על ציפיותינו. אנו מרוצים מהצלחתנו להוציא לפועל את אסטרטגיית הצמיחה של החברה, ולהמשיך להציע ללקוחותינו פתרונות digital intelligence המסייעים יום יום ללקוחותינו לשפר ולהאיץ תהליכי חקירה".