הקרב הלוהט הבא: מי יהיה מזכיר הממשלה

רה"מ נפתלי בנט לוקח את הזמן וטרם הכריז על המינויים החדשים תחתיו • לגלובס נודע כי יועצו הפוליטי של בנט, שלום שלמה, הוא אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד מזכיר הממשלה • על השולחן נמצא גם שמו של עו"ד גיל ברינגר, יועצה לשעבר של השרה איילת שקד

ישיבת הממשלה ה-36 הראשונה / צילום: יוסי זמיר
ישיבת הממשלה ה-36 הראשונה / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה נפתלי בנט לא ממהר להכריז על המינויים החדשים תחתיו. לגלובס נודע כי שלום שלמה, היועץ הפוליטי של בנט, הפך בימים האחרונים מועמד מוביל לתפקיד מזכיר הממשלה. מועמד נוסף עליו דיווחנו בעבר הוא יועצה לשעבר של השרה איילת שקד, גיל ברינגר, ומי שניהל את המגעים הקואליציוניים יחד עם טל גן צבי מטעמו של בנט טרם הקמת הממשלה. שלמה נחשב מקורב גם ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וכן ליו"ר כחול לבן בני גנץ ועל כן הוא נחשב מועמד "נוח" מבחינת בכירי הממשלה ה-36.

שלמה ייעץ ב-2013 ללפיד עם כניסתו לזירה הפוליטית ומאז מלווה גם את בנט לסירוגין. שלמה כיהן בעבר גם כראש לשכתו של בנט וייעץ גם לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. את הקמת הממשלה והעמדת בנט בראשה - מייחסים מאחורי הקלעים לשלמה שהיה גורם משמעותי מאחורי הקלעים בתוך ימינה. בין היתר גם מול איילת שקד, שדעתה על הקמת הממשלה בתחילת הדרך לא הייתה נוחה.

גם שמו של עורך הדין ברינגר נמצא עדיין על השולחן, ולדברי אנשים המעורבים בנושא בנט טרם הכריע בין השניים. מאחורי הקלעים נבדקים שמותיהם של מועמדים נוספים, אך נראה שבנט כפי שהכריז מיד לאחר השבעתו לתפקיד "לוקח את הזמן" גם בסוגיית מינוי מנכ"ל למשרדו וכן במינויים נוספים הממתינים להכרעותיו.

*** גילוי מלא: גיל ברינגר כתב עד חודש מרץ האחרון טור משפטי שבועי בגלובס.