Youtube Shorts: ענקית האינטרנט משיקה בישראל את המתחרה לטיקטוק שנראית בדיוק אותו דבר

יוטיוב משיקה בישראל את גרסת הבטא של Shorts - פיצ'ר המאפשר ליצור סרטונים קצרים וקליטים במכשיר החכם • המתודה דומה לחלוטין לטיקטוק, אבל יוטיוב זוכה ליתרון משמעותי בגלל התוכן הרב שיש בזירה שלה • בנוסף, מכריזה החברה על קרן תגמול ליוצרים

יוטיוב / צילום: Shutterstock, stockstation
יוטיוב / צילום: Shutterstock, stockstation

ענקית האינטרנט גוגל משיקה בישראל את הפיצ'ר שורטס (Shorts), שנועד להתחרות באחת מהרשתות החברתיות החמות ביותר, טיקטוק. הפיצ'ר החדש מאפשר למשתמשים ליצור סרטונים "קצרים וקליטים באמצעות הטלפון הנייד", לשון ההודעה של החברה.

למעשה, האפשרות לצפות בסרטונים הקצרים כבר זמינה בישראל, אבל מעכשיו משתמשים בישראל יהיו יכולים להשתמש בכלי היצירה של השורטס. בין הכלים יש מצלמת מולטי-סגמנט המאפשרת לחבר מספר סרטונים, האפשרות לבחור מוזיקה בעת הצילום ועוד.

מתוך youtube shorts
 מתוך youtube shorts

גוגל למעשה משיקה את הגרסה שלה לטיקטוק. זה נראה דומה במיוחד, ולמעשה הכלים השונים דומים לחלוטין. הבשורה המשמעותית מצד גוגל היא הספרייה האדירה שיש לה. אם בטיקטוק תצטרכו לייבא מבחוץ את המוזיקה או הסאונד שתרצו לחדש - כאן תוכלו לקחת אודיו מכלל סרטוני היוטיוב הקיימים בזירה. יוטיוב תאפשר ליוצרים למנוע מאנשים להשתמש בסרטונים שלהם.

ענקית האינטרנט משיקה כלים מוכרים כמו הוספת טקסט, כיתובים אוטומטיים ואפשרות הקלטה של 60 שניות. גוגל למעשה החליטה לצרף שורה ייעודית שבה מוצגים סרטוני השורטס, כדי שיהיה אפשר לגשת אליהם בקלות יותר. בנוסף, החברה רוצה ליצור למשתמשים חוויה חלקה יותר.

מתוך youtube shorts
 מתוך youtube shorts

"Shorts ישתלב בחוויה של יוטיוב, אותה המשתמשים כבר מכירים ואוהבים. כך, אם המשתמש ישמע קטע קצר של שיר ב-Shorts, הוא יוכל בקלות למצוא את השיר המלא, לצפות בקליפ או ללמוד עוד על האמן - והכל ביוטיוב", נכתב בהודעת החברה.

הפיצ'ר הוכרז לראשונה בספטמבר 2020 והושק כבר ב-26 מדינות שונות. כעת, הפיצ'ר יהיה זמין במעל ל-100 מדינות ברחבי העולם. הפיצ'ר עקף את רף 6.5 מיליארד צפיות יומיות. גרסת הבטא תהיה זמינה לכל המשתמשים בישראל בהדרגה עד ליום רביעי, 14 ביולי.

מתוך youtube shorts
 מתוך youtube shorts

בנוסף, יוטיוב הכריזה על קרן Shorts של כ-100 מיליון דולר כתגמול ליוצרים. על-פי הודעת החברה, "בשלוש השנים האחרונות יוטיוב שילמה יותר מ- 30 מיליארד דולר ליוצרים, אמנים וחברות מדיה". בנוסף, החברה הודיעה כי היא בוחנת דרכים שונות למוניטיזציה ב-Shorts ולתגמול יוצרים עבור התוכן שלהם.