הרשות לתחרות אישרה את עסקת רכישת מלון מלכת שבא באילת

העסקה משקפת למלון מלכת שבא שווי של 458 מיליון שקל • התמורה שיקבל יצחק תשובה, שמוכר את המלון לרשת אסטרל דרך חברת אלעד מלונות שבבעלותו, צפויה לעמוד על 208 מיליון שקל, לאור חוב של 250 מיליון שקל למלון

מלון מלכת שבא באילת / צילום: Shutterstock
מלון מלכת שבא באילת / צילום: Shutterstock

הרשות לתחרות אישרה: מלון מלכת שבא יירכש על-ידי רשת מלונות אסטרל. לפי הודעת רשת מלונות אסטרל, כבר בשבוע הקרוב היא תחל בניהול המלון, שיהיה הגדול מבין מלונותיה.

העסקה משקפת למלון מלכת שבא שווי של 458 מיליון שקל. התמורה שיקבל יצחק תשובה, שמוכר את המלון דרך חברת אלעד מלונות שבבעלותו, צפויה לעמוד על 208 מיליון שקל, לאור חוב של 250 מיליון שקל למלון.

בסוף 2019 סיכם תשובה עם פתאל על מכירת 45% ממלון מלכת שבא ב-400 מיליון שקל, אולם רשות התחרות התנגדה, משום שהרשת פתאל מונה כ-10 בתי מלון באילת.

רשת אסטרל, שבבעלות בני זרח ואשר גבאי, הוקמה ב-1995 ומונה כיום ששה בתי מלון באילת. עבור הרשת מדובר במלון שני בדרגת 5 כוכבים, כשמלכת שבא יצטרף למלון אריאה אותו רכשה הרשת ב-2019 מידי ליאורה עופר. מלונות נוספים שכוללת רשת אסטרל הם נירוונה קלאב, נירוונה סוויטס, פאלמה, ומלון מאריס. לאסטרל יש כיום בששת מלונותיה 838 חדרים, כך שמדובר כעת בתוספת של כ-50% במספר החדרים לרשת האילתית

כוונת רשת אסטרל, שבשלב זה פועלת רק באילת, היא לשמור על שמו של מלון מלכת שבא.

מלון מלכת שבא נחלק לחדרי אירוח וליחידות מגורים, והוא מהגדולים והבולטים באילת. המלון מציע 481 חדרי אירוח בדרגות מחירים שונות. המבנה מחולק לבית מלון ולאגף שבו ממקומות יחידות הנופש.

מלון מלכת שבא הוקם ב-1999 על-ידי תשובה ותד אריסון. ב-2004 רכש תשובה מידי אריסון דרך חברת סקום (שיכון ובינוי) 50% ממלון מלכת שבא ב-11.5 מיליון דולר במזומן ושילם 25 מיליון דולר לבנק לאומי על חובות המלון, ובכך הפך לבעלים המלא של בית המלון. לפני תשובה נוהל המלון על-ידי הרשת הילטון.

ב-2017, עם ההתנתקות מרשת הילטון, עבר המלון התחדשות ושיפוצים בעלות של 23 מיליון שקל, והשם "הילטון" הוסר משם המלון, שנותר "מלכת שבא".

לאחר עזיבת הילטון התעורר סכסוך בין הנהלת המלון החדשה ובין בעלי יחידות נופש שנמצאות במלון, סכסוך שהבשיל לתביעות הדדיות בין שבעה בעלי יחידות, שתבעו את חברות הניהול בטענה כי מוסתרים מהם נתונים כספיים; וכן הוגשה תביעה נגד בעלי יחידות נופש בטענה כי הפסיקו לשלם את דמי הניהול לחברת הניהול של המלון אותה הקימה חברת אלעד. הסכסוך עדיין מצוי בערכאות משפטיות.

בני זרח, בעלים ומנכ"ל רשת מלונות אסטרל, מסר: "שמנו לעצמנו מטרה לצמוח ולהתבסס בעיר אילת. זהו מלון 5 כוכבים השני בבעלות אסטרל, הממוקם על קו החוף בעיר. היה לנו חשוב להגדיל את מגוון המלונות ברשת, כך שנשרת את הציבור הרחב ככל שניתן, ממלון משפחות, מלון בוטיק ועד מלונות 5 כוכבים".

את מלונות אסטרל ייצגו בעסקה עוה"ד יריב שלום ויוני שטיינמץ ממשרד ליפא מאיר ושות'.