"כשהייתי סגורה בבית בקורונה, הפסקתי עם פגישות סרק, והעבודה הפכה ליעילה יותר"

מורן זר-קצנשטיין, בת 39 מחולון, נשואה ואמא לשלושה • בעלים של yyy - סוכנות קריאייטיב ובית ספר למקצועות היוטיוב • "מי שהכי יכול לעזור לעסקים קטנים, אלה עסקים קטנים שהצליחו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

מורן זר־קצנשטיין, בעלים של yyy - סוכנות קריאייטיב ובית ספר למקצועות היוטיוב / צילום: תמי גלאור
מורן זר־קצנשטיין, בעלים של yyy - סוכנות קריאייטיב ובית ספר למקצועות היוטיוב / צילום: תמי גלאור

שנים ארוכות עבדה מורן זר-קצנשטיין כשכירה בתחום השיווק בארגונים גדולים. בעברה היא שימשה כמנהלת מותג בלוריאל, מנהלת מותג קוקה קולה, מנהלת שיווק בחברה המרכזית, סמנכ"לית שיווק בהוניגמן, ובתפקיד האחרון בחוזה זמני לכשנה - שימשה כמנהלת שיווק בגוגל.

זר-קצנשטיין: "את yyy הקמתי בתחילת 2019. בין הדברים שטיפלתי בהם בגוגל היה יוטיוב. כשסיימתי את התפקיד החלטתי להקים את yyy, שהיא סוכנות קריאייטיב ובית ספר למקצועות היוטיוב. ההשראה לפתוח את הסוכנות הייתה החוויה שלי, שבה ראיתי שאין מספיק אנשים שמתמקצעים בזה".

מצד שני, יש הרבה צעירים ללא הכשרה שפותחים ערוץ וזוכים להצלחה לא מבוטלת.
"נכון. בגוגל ראיתי שיש טרנד של כוכבים שפותחים ערוץ יוטיוב - נעמי קמפל, וויל סמית', ויקטוריה בקהאם, אופרה ווינפרי. ידעתי שהטרנד הזה יגיע גם לישראל, וזה באמת מה שקרה. החזון שלי היה לפתוח ערוצי יוטיוב לסלבס מקומיים, ובאמת פתחתי כאלה לאנה ארונוב, עמוס שפירא ועוד. ילד או ילדה שפותחים ערוץ יוטיוב הם עורכי תוכן במלוא מובן המילה - הם צריכים לדעת לצלם, למצוא טקסט, לחשוב על סטינג, והיום אנשים עדיין לא יודעים לעשות את כל אלה, ואני עושה את זה גם לחברות גדולות. יוטיוב הוא מנוע חיפוש וצריך לדעת איך לעבוד אתו, איך לקדם אורגנית, ולעשות אופטימיזציה. את כל החלק הטכני היום אני או מלמדת, או שעושה זאת עבור לקוחות".


יש לך הרבה מתחרים?
"יש הרבה שמלמדים לקדם את העסק ברשתות חברתיות. אני מלמדת גם את החלק התוכני וגם את הטכני. העסק שלי נחלק לשניים - סוכנות שעובדות עם חברות כמו טבע, מיטב דש, שלהם אני בונה אסטרטגיית תוכן למשל, אבל אין ספק שמה שיצר את הבידול שלי מסוכנויות קריאייטיב אחרות זה שאני בונה את עצמי כמומחית יוטיוב. בכל פעם שהתקשרו לקוחות הם הבינו שיש עוד דברים שהסוכנות עושה, ושאנחנו צוות של ארבע עובדות".

מה עשתה הקורונה לעסק?
"כשפתחתי את yyy לפני הקורונה, עוד הייתי בשלבים של גיבוש. דווקא זה שהקורונה סגרה אותי בבית, עשה שינוי לטובה. אז נכון שבהתחלה היה הלם, הצטמצמתי כי הרבה פרויקטים נעצרו בבת אחת, אבל מצד שני נפתחה דלת מאוד גדולה. החברות הגדולות חיפשו דרך לחזק את הסיפור שלהם אונליין, כך למשל, הקמתי לחברת לנובו את האקדמיה לגיימינג שלה.

אבל מעבר לזה, הרבה לקוחות קטנים יותר הבינו שגם הם צריכים דרך כזו, כך שהרגשתי עלייה גם בלקוחות שהם עסקים קטנים. בסופו של דבר העסק שילש את עצמו בקורונה; הייתי סגורה בבית, הפסקתי עם פגישות סרק - כולן היו בזום, ולכן יעילות הרבה יותר. בעבר יכולתי להסתובב, לחפש חניה, לחזור הביתה אחרי יום של פגישות ולחשוב שעבדתי, ובתכלס לא באמת עבדתי כמו היום. הזמן שלי נהיה עכשיו הרבה יותר יקר, ואפילו הרחבתי את הצוות. מעבר לזה, אני חושבת שמי שהכי יכול לעזור לעסקים קטנים, אלה עסקים קטנים שהצליחו. הניסיון שלי בארגונים כשכירה והיום כעצמאית, עושה את זה. כעצמאית אני עושה דברים שטוב לי בהם, וכל עוד טוב לי, אני שם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il