רמז לבכירי הרכבת: שפרו את יחסי העבודה ביניכם או שתפוטרו

מכתב יוצא דופן ששלחו בסוף השבוע מנכ"לי משרדי התחבורה והאוצר ליו"ר ולמנכ"ל הרכבת, חושף את עומק הקרע בצמרת אחת מהחברות הממשלתיות החשובות בישראל • במה שנראה כ"הפוך על הפוך", נכתב לשניים כי, "אין מקום לקידום מהלכים שיביאו לפיטורין או הדחה של מי מכם"

רכבת ישראל / צילום: צח בר-מנשה
רכבת ישראל / צילום: צח בר-מנשה

יחסי העבודה העכורים בצמרת הנהלת רכבת ישראל הביאו בסוף השבוע את מנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה לשגר ליו"ר הרכבת, משה שמעוני, ולמנכ"ל החברה, מיכה מייקסנר, מכתב ובו רמז עבה במיוחד: שפרו את היחסים ברכבת או שתמצאו את עצמכם בחוץ. 

המכתב הקצר בן 12 השורות בלבד, מתחיל בתיאור החשיבות של הרכבת עבור המשק ובכלל. "חברת רכבת ישראל בהנהגתכם היא מהחברות החשובות ובעלות השפעה ישירה על המשק הישראלי בחיי היום יום", נכתב וכן מוזכר מה שבכירי הרכבת יודעים היטב, כי אנו נמצאים ערב אישור תקציב פיתוח לחמש השנים הקרובות בהיקף אסטרונומי של 46 מיליארד שקל. "חברת הרכבת זקוקה להנהלה יציבה וחזקה, שתיישם את מדיניות הדירקטוריון כפי שינחה אותה על מנת לעמוד ביעדים שהוצבו לה על ידי המדינה", נכתב.

מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל / צילום: יורם רשף
 מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל / צילום: יורם רשף

המכתב, שפורסם לראשונה בדה מרקר, הוא המשך של שיחות שהתקיימו בין הצדדים ושחושף מערכת יחסים עכורה וממושכת. "בהמשך לשיחותינו בנושא שבנדון, נבקש משניכם לפעול במירב המאמצים לשפר את מערכת היחסים וחיזוק מערכת האמון בין הנהלת החברה לבין הדירקטוריון. נבהיר כי בעת הזו קיימת חשיבות משמעותית בשימור יציבות החברה, ואין מקום לקידום מהלכים שיביאו לפיטורין או הדחה של מי מכם. ברוח הימים האלה ולקראת 'ימי התשובה' אנו בטוחים כי יחד תמצאו את הדרך להשאיר את משקעי העבר מאחור, לחזק את יחסי האמון ולהסדיר את מערכת היחסים בין דירקטוריון החברה לבין ההנהלה לטובת החברה ולטובת מדינת ישראל", נכתב.

ברכבת ישראל בחרו שלא להגיב.