בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
נדב צוק, סגנה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, טוען להתעמרות מצידה ולהתערבות בעבודתו • הרקע לסכסוך בין השניים הוא רצונה של רוזנבוים לנסח חוות-דעת הממליצה שלא להאריך את כהונתם של יו"ר הרכבת משה שמעוני ויו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי
לאחר ניסיונות הדחה רבים נגד מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, הוא הודיע על עזיבת תפקידו שאמורה הייתה להיכנס לתוקף אתמול • מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים שלחה מכתב תקיף ליו"ר דירקטוריון הרכבת, בו כתבה כי "תפקודה הרציף והתקין של רכבת ישראל חיוני וקריטי לסיוע לביטחון מדינת ישראל בימים אלו"
משה שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, צפוי להיכנס לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל החדש, לאחר שמיכאל מייקסנר יסיים את תפקידו בשבוע הבא • צרכי הרכבת, האמונה על עשרות מיליארדי שקלים, ורצון משרד התחבורה להכפיף אליו את חברות הביצוע, מסמנים את אתגריו
הקמת ועדת האיתור למנכ"ל חדש ברכבת ישראל מעוררת מחלוקת • מצד אחד היו"ר משה שמעוני מעוניין להקים ועדה רזה שיכהנו בה, נוסף אליו, רק עוד שתי חברות המזוהות עמו • מהצד השני נציגת משרד האוצר בדירקטוריון דורשת להיות חלק בועדה
מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר הוא אולי אחד המנכ"לים המוכשרים ביותר שידעו חברות התשתית הממשלתיות בשנים האחרונות • בתקופה שבה מבחן ההצלחה הוא נאמנות אישית, למה שמנהלים מוכשרים יתמודדו על תפקידים בשירות הציבורי?
מייקסנר כתב לעובדי רכבת ישראל כי בכוונתו לסיים את כהונתו בחודשים הקרובים, אחרי כארבע שנים בתפקיד • הודעתו מגיעה על רקע ניסיונות ההדחה שננקטו נגדו ע"י יו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני - עפ"י ההערכות במעורבותה של שרת התחבורה מירי רגב
מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר עומד בימים אלו מול הדחה מתפקידו, שמוביל היו"ר משה שמעוני • זאת למרות הצלחתו של המנכ"ל בשנים האחרונות לייצב את החברה הממשלתית • בעוד שמעוני טוען שהסיבה למהלך היא אי הסכמות מקצועיים, גלובס מפרט את רשת הקשרים, האינטרסים והניסיונות הקודמים של בכירים ומקורבי השרה מירי רגב להדיח את המנכ"ל
יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל שיגר בערב החג מכתב ליו"ר דירקטוריון הרכבת בו הוא מעלה טענות על התנהלות הרכבת ושיתוף הפעולה שלה עם חברתו כדי להביא לפתיחה מוקדמת של פרויקט המסילה המזרחית, שיחבר את חדרה ללוד • שני היו"רים קשורים לשרת התחבורה מירי רגב שפועלת על מנת להדיח את מנכ"ל רכבת ישראל
הישיבה בוטלה לאחר שארבעה מתוך שמונת הדירקטורים של החברה הודיעו כי לא יוכלו להגיע אליה • לפי הערכות, ביטול ההשתתפות של הדירקטורים בישיבה מסמנת שינוי מגמה - ומערערת את יכולתו של יו"ר הרכבת להדיח את המנכ"ל מתפקידו
לאחר שנחשף בגלובס כי יו"ר הרכבת מסרב לאפשר השתתפות של סגן החשכ"ל וסגן אגף תקציבים בדיון ההדחה של המנכ"ל - הוא הסתיים ללא תוצאות • באופן חריג הגיעה אליו גם מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים
לגלובס נודע כי יו"ר הרכבת שמינתה השרה מירי רגב, משה שמעוני, הציב אולטימטום בעייתי למנכ"ל מיכאל מייקסנר לקראת הליך הדחתו - אם לא תגיע להסכמה בנוגע לעזיבתך, היא תעלה בדירקטוריון, שם יש רוב להדחתך • התנאי החריג של היו"ר מעלה את השאלה: האם לא מדובר בהליך סרק שתוצאותיו כבר נקבעו מראש?
מי מכין תיק למנכ"ל הרכבת? • סגן מנהל רשות החברות נדב צוק מתערב בעימותים בין מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר לבין הדירקטוריון, ושיגר אליו מכתב חריג • לטענת צוק, מייקסנר לא עונה לשאלות הדירקטוריון, אך דירקטורים טענו בדיון כי תמיד מתקבלים מענים מלאים
מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים ביקרה ביום חמישי במטה רכבת ישראל בלוד ושוחחה עם היו"ר משה שמעוני • ככל הנראה, אז ניתן האור הירוק לשכירת יועץ משפטי חיצוני לחברה - הצעד הראשון שמוביל פעמים רבות להדחת המנכ"ל • המהלך נעשה למורת-רוחה של שרת התחבורה מרב מיכאלי
היחסים בין יו"ר הרכבת למנכ"ל ידעו מורדות בחודשים האחרונים • בצעד חריג, שרת התחבורה, שנוטה לצדד במנכ"ל, דורשת דיווח על התקדמות תוכנית החומש לפיתוח הרכבת
דירקטוריוןפרויקט המטרו של גוש דןיגאל עמדימיכל רוזנבויםמרב מיכאלימירי רגבמשה שמעונימשרד התחבורהרכבת ישראלרשות החברות הממשלתיות