אפל | שאלות ותשובות

עדכון התוכנה הגדול של אפל כבר כאן. אלו כל הפרטים והחידושים

אפל שחררה את עדכון התוכנה השנתי הגדול שלה שכולל מספר שינויים - אחד מהם הוא בשורה של ממש בתחום הפרטיות • מה השיפור ב-FaceTime שישמח כמה משתמשים, ומי לא יוכל לקבל את העדכון החדש? • גלובס עושה סדר

עדכון התוכנה הגדול של אפל / צילום: אפל
עדכון התוכנה הגדול של אפל / צילום: אפל

בכנס המפתחים השנתי של חברת אפל, ה-WWDC 21, שהתקיים לפני כשלושה חודשים, השיקה ענקית הטכנולוגיה את מערכת ההפעלה החדשה שלה - iOS15. כעת, אפל משחררת את עדכון התוכנה השנתי הגדול שלה. בגרסה החדשה יש כמה שינויים, רובם לא משמעותיים - אחד מהם הוא בשורה של ממש. כדי לעשות סדר בדברים, הנה שאלות ותשובות.

מה השינוי המשמעותי במערכת ההפעלה החדשה?

נפתח דווקא בשינוי שאפל כנראה הכי שמחה להשיק, וזה עניין הפרטיות במכשיר. אפל הכניסה תכונה חדשה שנקראת "App Privacy Report", מה שיראה לכם באיזו תדירות אפליקציות שונות משתמשות במיקרופון או במיקום שלכם במהלך השבוע. הפיצ'ר יידע לעדכן את המשתמשים אם אפליקציות מתקשרות לשרתים משלהן, שזה הגיוני שהן יעשו, אבל זה יכול להדגיש כל מיני שימושים בנתונים שלא היו ידועים.

בנוסף, משתמשים שמשלמים על iCloud, יוכלו להשתמש ב-"iCloud Private Relay" בגרסת הבטא - מערכת הדומה ל-VPN ומסתירה את כתובת IP, מה שיסווה את המיקום שלכם. לטענתה, אפל מסתירה את המידע גם ממנה. "הבקשות שלכם מתבצעות באמצעות שני ממסרי אינטרנט נפרדים", נאמר בהכרזה אז למפני שלושה חודשים - במילים אחרות, אפל לא יכולה לראות את המידע עליכם. מי שישתמש באפליקציית הדואר של אפל יוכלו להסתיר את פיקסלי המעקב שאומרים למשווקים אם ההודעות נפתחו.

סירי הופכת למהירה יותר?

אז לפי החברה, העוזרת הקולית החכמה, סירי, הופכת מהירה יותר ואטרקטיבית יותר. אם בעבר סירי הייתה צריכה להעביר את פעולות העיבוד לשרת חיצוני, כעת היא תעשה את הפעולה במכשיר עצמו - זה אמור להוביל לחוויה מהירה יותר. בנוסף, לאפל לא תהיה גישה יותר לכל השיחות שעושים סירי, אז זה מהלך מבורך מהסיבה הזו.

אפל מכניסה שיפורים בשיחות הווידאו שלה, FaceTime. מהם?

אז ראשית, בגזרת ה-FaceTime יש שיפור אחד שישמח כמה משתמשים: עד כה, אפשר היה לעשות FaceTime עם בעלי אייפונים או מכשירי אפל באופן כללי. כעת, יהיה אפשר לעשות את שיחות הווידאו גם עם משתמשי Windows וגם עם משתמשי אנדרואיד. כל מי שיש לו מכשיר אפל יוכל לשתף קישור לשיחה ולשלוח את הקישור לכל מחשב או טלפון. אם ירצו להצטרף לצ'אט, הם יצטרכו לעבור אישור של מנהל השיחה.

בהכרזה, אפל הכריזה על עוד כמה שיפורים, כמו Spatial Audio - כלומר, שהסאונד יגיע בצורה יותר כללית, בדומה לאיך שהם נמצאים בחדר אצלם. מבחינת אודיו, החברה מוסיפה השתקת רעשים - ככה שתשמעו את הסאונד עם מי שאתם מדברים בצורה יותר נקייה. ומבחינת הווידאו - יהיה אפשר לעשות שיחות עם גריד שרואים את כולם, וגם הוספת אפשרות דיוקן לשיחות - משמע טשטוש הרקע כדי להדגיש את הדמות.

מה זה אומר "נא לא להפריע" משופר?

אחד הדברים שאפל רוצה לעזור לכם - הוא להפוך לפרודוקטיביים יותר. בשל כך, היא מקבצת את ההתראות בעיצוב מאוורר יותר לטענתה. בנוסף, אפל משיקה את "סיכום התראות", סיכום של ההתראות בזמנים שתבחרו, נגיד בבוקר אחרי השינה.

לצד זאת, החברה משיקה את "פוקוס", שזה "נא לא להפריע" אבל משופר יותר. עד כה אפשר היה להפעיל את המצב של לא להפריע ולא לקבל התראות למעט רשימת אנשי קשר קרובים. כעת, ב"פוקוס" התכונה תאפשר לכם לבחור איזה אפליקציות יוכלו לעקוף את החסימה ואיזה אנשים יוכלו לשלוח לכם הודעה. התכונה החדשה תתריע גם למי ששולח לכם הודעה שההודעות הושתקו.

בנוסף, אפשר יהיה ליצור פרופילים שונים לזמנים שונים - שינה, עבודה או משחק. יהיה אפשר לבחור בכל פעם איזו אפליקציות יעברו ואיזה אנשי קשר מאושרים.

אפל משחררת את עדכון התוכנה השנתי הגדול שלה / צילום: אפל
 אפל משחררת את עדכון התוכנה השנתי הגדול שלה / צילום: אפל

איזו בינה מלאכותית אפל מכניסה למצלמה שלה?

ענקית הטכנולוגיה מכניסה טכנולוגיית בינה מלאכותית חדשה שתזהה מה יש בתמונה, כולל טקסט. אפל שיפרה את יכולות זיהוי התמונה שלה באפליקציה. בעזרת המערכת החדשה, התוכנה תדע לזהות בעלי חיים, צמחים, ספרים ועוד. בנוסף, החברה השיקה את " Live Text ",שיאפשר לכם להשתמש במצלמה ולזהות את הטקסט שמופיע שם, וכך תוכלו להעתיק את הטקסט שמופיע.

עד כה האנגלית עובד אחלה, השפה העברית לא עובדת כרגע לפי הניסיון שלנו. חשוב לציין שהבינה המלאכותית הזו פועלת בתוך המכשיר ולא משתמשת בענן, כך שהדברים שתעתיקו מתוך התמונות נשארים בתוך המכשיר שלכם.

איזה עוד שינויים אפל הכניסה?

שיפורים "Apple Maps" - כמו זמנים מעודכנים של תחבורה ציבורית, מסלולים טובים יותר ותכונות מציאות רבודה טובות יותר. בנוסף, מפות תעדכן אתכם מתי אתם צריכים לרדת מהאוטובוס או הרכבת, כדי לא לפספס את התחנה. בנוסף, במדינת נבחרות - יהיה אפשר להכניס את רישיון הנהיגה או מפתחות שונים לארנק אפל. יתרה מזאת, החברה השיקה את Universal Control - מה שמאפשר לקשר כמה מוצרים שלה לשימוש כללי יותר. כך יהיה אפשר להעביר קבצים בין המוצרים ולעבוד בצורה יותר רחבה, נגיד בין ה-Mac שלכם לאייפד, וכן הלאה.

הדפדפן של החברה, Safari, מקבל עיצוב חדש: שורת הלשוניות מצומצמת, ההגדרות עברו ל-3 הנקודות שבשורת הקישור למעלה. בנוסף, אפל מכניסה "תוספים" גם לאייפון ולאייפדים - תוספים כמו grammarly , ייכנסו גם לאייפון ולאייפדים. אם אתם לא תאהבו את המראה החדש, תוכלו להחזיר אחורה.

בהכרזה אפל השיקה כמה שיפורים לאפליקציית הבריאות שלה: ניידות - החברה תדע לזהות אם יש סיכוי שאתם הולכים בצורה לא יציבה, מה המהירות שלכם, מה המרחק של הצעדים שלכם. ככה הם ידעו אם אתם הולכים בצורה שיכולים לסכן אתכם. האפליקציה תתריע לכם אם היציבות שלכם נמוכה, ותציע לכם תרגילים שיעזרו לכם; מעבדות - אפליקציית הבריאות של אפל תכלול גם מידע שיעזור לכם להבין את בדיקות המעבדה שלכם ; טרנדים - כשיש ממצא חדש, האפליקציה תזהה את זה ותתריע לכם על זה.

בנוסף, החברה השיקה אפשרויות שיתוף לגבי בריאות. יהיה אפשר לקבל מידע בהסכמה על בני המשפחה ועל האנשים הקרובים עליכם. תוכלו לקבל התראה אם יש מידע בריאותי חשוב על מישהו שאישר שתקבלו את המידע עליו.

יש משהו שאפל הבטיחה ולא מקיימת?

למעשה, אפל הכריזה במערכת ההפעלה החדשה על פיצ'ר חדש בשם SharePlay , מה שמאפשר למשתמשים לצפות עם חברים או משפחה בסרט או תוכנית טלוויזיה דרך ה-FaceTime. ולא רק זה, אלא גם לשתף מסך יחד או להאזין יחד למוזיקה. אבל התכונה החדשה לא נמצאת במערכת ההפעלה החדשה, והיא מובטחת להמשך השנה, לפי אפל.

מי לא יוכל לקבל את העדכון החדש?

מערכת ההפעלה החדשה לא זמינה לכל המכשירים. בדרך כלל החברה מסירה מכשיר אחד ככל שהשנים עוברות, וכיום ה- iOS 15 זמינה עד האייפון 6S, שיצא בשנת 2015.